Re: Kicad, první zoufalý boj

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Čtvrtek Březen 9 07:46:13 CET 2017

Zdravím,

Dne 8.3.2017 v 22:39 Pavel Kutina napsal(a):
> Nejitřete mé rány... Z mého pohledu je Kicad geniální, jednoduchý a
> intuitivní (Nemám moc srovnání s dalšími návrhovými systémy, ale proti
> Formice...). Pravda, nic než dvouvrstvou desku s nějakýma drobnostma
> jsem v tom nikdy nemaloval, neměl jsem tu potřebu.
>

> Pavel Kutina

Ano, pod tohle bych se aktuálně podepsal, jen zaměnil slova KiCAD za
Eagle :-).
Zvyk je železná (skoro bych řekl až pancéřová) košile.

Ale  pokročil, jsem už jsem namaloval kompletně jeden malý projektík.
Ale mám ještě dodatečné otázky:

- lze ve schemat nastavit "lupu s hranatýma závorkama"  (Fit schematic
sheet...) tak aby zobrazila na celé stránce jen malované schema a ne
rámeček kolem něj? přijde mi to takové nepraktické
- existuje něco jako eaglovské "gate swap" a "pin swap" když potřebuji
přehodit třeba hradla u 74hc14 mezi sebou aby se mi lépe routovala deska?
- existuje nějaký doporučený postup jak přiřazovat pouzdra "footprint"
součástkám?  I s filtrací se v tom dost blbě orientuju a přijde mi to
trochu jako "bordel". Z videí jsem nějaký rozumný postup nenakoukal.
- Šířky spojů - ve výchozím nastavení je tam jen jedna šířka spojů, v
Design rules jsem si v sekci Global nastvavil své, ale v novém projektu
tam zase nic nebylo. Jak to řešíte vy?
- Přenesení naroutovaného spoje do jiné vrstvy, lze to? Zatím jsem na to
nenarazil jak to udělat.
- Změna barvy Bottom vrstvy- já ji mám v Kikacu zelenou, ale jsem zvyklý
na modrou :-), v různých tutoriálech ji taky vidím modrou. Tohle je ale
vyloženě drobnost.

Díky
Petr