Puvod popularity 555?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Březen 6 03:25:47 CET 2017

A proč za tím stále tak tvrdošíjně hledáte "zásah shůry"?
Proč by to nemohlo být prostě jen tak, že je to fajn obvod, který je prostě
nachystaný na to, co mnoho lidí potřebovalo, a tak si ho oblíbili.
A přišel v pravý čas.

Pokud někdo chtěl bzučet/kmitat/blikat/pulsovat, tak na to prostě použil
nachystaný obvod, místo aby to nějak (pro něho třeba složitě) skládal
ze Schmittových invertorů. Navíc to bylo maličké, což v době ručně
malovaných PCB nebo drátovaných konstrukcí je nezanedbatelné plus.

Že se to časem začalo používat i v různých obskurních zapojeních už pak
byl jen důsledek velké penetrace z dřívějšího období.

Vy máte v ruce 4093, tak Vám tam možná líp zapadá zrovna tohle. Třeba
pan Anděl má zase v ruce 555, proto osazuje do zdrojů zrovna 555.
Průměrný člověk ale použije pro kmitání k tomu nachystaný obvod
(tedy tu 555), do zdroje zase nějaký chip, určený pro zdroje.
A nemusí za tím být nějaké "spiknutí".

PL