TEZKE OT: neprodaval nekdo nemovitost pres MM reality?

Tomáš Halabala hwnews na regulace.org
Úterý Červen 6 20:38:33 CEST 2017

Hezký večer všem,

nedá mi to a také se musím podělit o mou zkušenost s realitkami a
zejména s realitkou RE-max ze strany kupce nemovitosti.
Dlouho jsme hledali dům, poznali jednání mnoha realitek a přesto, že
naší snahou bylo ve všech případech domluvit se pokud možno přímo s
majiteli (a že to jde - díky fotomapám, katastru a Googlu se mi podařilo
dohledat kontakt na majitele ve většině případů), nakonec jsme ale dům
kupovali přes realitku RE-max, protože to nešlo jinak - jednalo se o
nemovitost z insolvence, kde insolvenční správkyně měla exkluzivní
smlouvu s realitkou.

Jednání makléřky bylo vynikající do doby, než jsme o dům projevili vážný
zájem a řekli jsme, že ho chceme koupit. Pak když už nás měli v hrsti,
se vše změnilo, jednání žádné nebo naprosto katastrofální. A vše
důležité a podstatné jsme si opravdu museli udělat sami - pohlídat si
smlouvy, doslova překopat smlouvy s vlastním právníkem a než jsme se
dostali k podpisu, uběhlo spoustu týdnů. Makléřka arogantní, nafrněná,
no hrůza a ještě nemálo dávající najevo, že přece nebude něco
kontrolovat nebo řešit, přece má hodně práce. No za 120 tisíc Kč
provize, když něco takového uslyším, jako by mě na nože brali. Zkrátka
jednání hrozné a schopnosti makléřů a jejich spolupracujícího "právníka"
ubohé, opravdu je zajímají jen jejich peníze a jejich krytí. Dokonce ta
naše makléřka co si hraje na velkou šéfovou pobočky nám po podpisu
smlouvy ještě hrdě povykládala, jak to byl dobrý obchod a jak umí
prodávat nemovitosti za hodně peněz.

Doufám, že už s žádnou realitkou do smrti nebudu mít nic společného.

Tomáš Halabala