Domovy telefon

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Úterý Červen 6 16:22:40 CEST 2017

Nizka impedanci mikrofonu , to je ono to by mohlo fungovat. Pri zavesenom telefone
je mikrofon odpojeny cize reprak nemoze sumiet coz je asi jedina vyhoda tohto zapojenia.
spatna vazba je tlmena pomocou c2. Napada ma ze je niekde skrat / nizky odpor
medzi 2 a 6 preto pocujem seba ale velmi slabo protistanicu.
Vecer budem hladat "vinnika"
Dik za nakopnutie

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Simek
Sent: Tuesday, June 06, 2017 1:17 PM
To: HW-news
Subject: Re: Domovy telefon

On Tue, 6 Jun 2017, Zuffa Jan wrote:

> V scheme http://www.teslastropkov.cz/navody/EV_4FP11105.PDF
> je tranzistor PNP VT2 ktoreho funkcia mi nie je jasna. Teda mal by
> zosilnovat ale druhy koniec reproduktoru ide naspat k mikrofonu cez R2.
> Mikrofon je voci zemi pripojeny na vstup 2.

Zajmave zapojeni - po uzavreni obvodu z 2 do nuly (pres cizi mikrofon) se nastavi pracovni bod takze pres tranzistor reprak tece ss proud.
No a zrejme ten mikrofon dava male napeti ale slusny proud takze to zapojeni zesiluje napeti buzenim pres C1, jinak by to asi nedavalo smysl. Jestli je u vratniku k dispozici nula bylo by zajimave pripojit vyvod 2 pres 'vypujceny' mikrofon na nulu a mluvit do nej.

Kdyz to pujde silne je asi problem nekde dal ve vedeni a kdyz slabe tak asi zkusit vymeny toho tranzistoru.