Zarovka ala BAY15d

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Červen 5 23:45:06 CEST 2017

Záleží na barvě. Nějaký modrozelený by se u horší LED mohl trefit do díry,
zejména pokud je nízká BT. Naopak u vysoké BT by mohlo hrozit, že když bude
červený filtr moc na kraji spektra nic tam nebude:-)

Na druhou stranu, když už se dělají úpravy, tak se tam můžou dát rovnou
správně barevné LED.

Mimochodem, řeším upgrade osvětlení v našem domě a asi to dopadne tak, že
místo žárovek přijdou vytisknuté držáky s LED páskama a paticema od těch
žárovek. Z 2-3 m pásku tak vznikne koule která cca vyplní původní svítidlo.
Do rozvaděče pak místo schodišťáku přijde zdroj 48 V s časovačem s ATmegou.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Pavel Kutina
Jak je to u LED žárovek s "barvením" světla pomocí barevných filtrů? Je
to spektrum tak široké a hlavně spojité, aby to rozumně fungovalo a
nebyl to bílej flek s lehce obarveným okolím? To bych u pozičních světel
viděl trochu jako problém, o homologaci a schvalováním každého prdu pro
provoz na lodi ani nemluvě - o tom jsem jen kdysi něco zaslechnul a
neudělalo se mi úplně volno, měl jsem dojem, že schvalovací procedury
FAA jsou proti tomu procházka růžovou zahradou :)