Re: Zahajeni vyvoje elektroniky ve firme ktera je zabehnuta v jine oblasti

Zdenek zdej na atlas.cz
Středa Červenec 26 14:38:40 CEST 2017

Zdravím.
Kdysi jsem to řešil také a napsal jsem si na to program. Ale určitě seřenete nějaký program i hotový. Asi budete mít požadavky i z účetního hledisla (podvojné účetnictví).

Mé požadavky byly:
- evidence materiálu (aktuální stav na skladě, označení, popis, pouzdro/rozměr, min. množství, balicí jednotka, historie naskladnění a vyskladnění)
- naskladnění materiálu (dodavatel, cena, počet)
- vyskladnění materiálu (počet, zakázka)
- evidence rozpisek (označení, počet, popis)
- vytvoření objednávky

V podstatě šlo o to, zaevidovat každou zásilku součástek na sklad. Pro sériovou výrobu evidovat rozpisky materiálu a umožnit vydat ze skladu např. materiál pro 10 ks sestavy XY. Případně ručně snížit počet kusů na skladě (poškozený kus, vývoj). U často používaných součástek udržovat určitý počet kusů na skladě.
Dále vytvořit objednávku např. pro 5 ks sestavy XY a 5 ks sestavy YZ s přihlédnutím k aktuální skladové zásobě a k udržování minimální skladové zásoby jednotlivých položek. Bylo tam i nějaké zaokrouhlování počtu kusů, aby nedocházelo k objednání 1 ks haléřových položek...

Z.
> Od: "Jaroslav Lukesh \(seznam IMAP\)" <lukesh na seznam.cz>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 26.07.2017 13:26
> Předmět: Zahajeni vyvoje elektroniky ve firme ktera je zabehnuta v jine oblasti

Dobrý den,

 před časem jsem dostal úkol zaběhnout vývoj a prototypovou výrobu
 elektroniky ve firmě, která se primárně zabývá od instalací počítačových
 sítí ("zedničiny") až po virtualizaci.

 Všechno v pohodě, tedy až na to že to musím zatím dělat všecko sám a to co
 mám dělat jinak, stojí trochu na vedlejší koleji.

 Na co narážím a nevím si s tím rady, je jak se řeší skladové hospodářství se
 součástkami. V podstatě je to přes klasický "rohíkový" systém neprůchodné.
 Ve vývoji dopředu přesně nevím, co budu potřebovat za součástky a kolik
 kusů, na skladě to ale je nasyslené tak, že můžeme konkurovat GM-ku.

 Při kusové výrobě ale už přesně kusy znám, ale i tak se může stát, že nějaká
 součástka odletí, nefunguje jak má, nebo prostě zdechne.

 Zatím je to tak, že mi skladově odpovědná osoba vydá krabice se vším co tam
 je a nijak dál se to nezkoumá. To ale nejde takhle provozovat, když to pak
 bude dělat nějaký vohnout, aby si z toho neudělal sámošku. Navíc bych chtěl,
 aby to všecko nebylo nastohované v krabicích, ale v šuplíčkách na zdi nad
 stolem laboratoře - bývalé serverovny.

 Hmotnou odpovědnost za sklad má u nás podle směrnic jen jedna osoba. Máme
 ISO, takže to všecko musí jít i do směrnic.

 Jak tedy řešíte skladničení?

 Děkuji za inspiraci, JL.