Zahajeni vyvoje elektroniky ve firme ktera je zabehnuta v jine oblasti

Jaroslav Lukesh (seznam IMAP) lukesh na seznam.cz
Středa Červenec 26 13:26:10 CEST 2017

Dobrý den,

před časem jsem dostal úkol zaběhnout vývoj a prototypovou výrobu
elektroniky ve firmě, která se primárně zabývá od instalací počítačových
sítí ("zedničiny") až po virtualizaci.

Všechno v pohodě, tedy až na to že to musím zatím dělat všecko sám a to co
mám dělat jinak, stojí trochu na vedlejší koleji.

Na co narážím a nevím si s tím rady, je jak se řeší skladové hospodářství se
součástkami. V podstatě je to přes klasický "rohíkový" systém neprůchodné.
Ve vývoji dopředu přesně nevím, co budu potřebovat za součástky a kolik
kusů, na skladě to ale je nasyslené tak, že můžeme konkurovat GM-ku.

Při kusové výrobě ale už přesně kusy znám, ale i tak se může stát, že nějaká
součástka odletí, nefunguje jak má, nebo prostě zdechne.

Zatím je to tak, že mi skladově odpovědná osoba vydá krabice se vším co tam
je a nijak dál se to nezkoumá. To ale nejde takhle provozovat, když to pak
bude dělat nějaký vohnout, aby si z toho neudělal sámošku. Navíc bych chtěl,
aby to všecko nebylo nastohované v krabicích, ale v šuplíčkách na zdi nad
stolem laboratoře - bývalé serverovny.

Hmotnou odpovědnost za sklad má u nás podle směrnic jen jedna osoba. Máme
ISO, takže to všecko musí jít i do směrnic.

Jak tedy řešíte skladničení?

Děkuji za inspiraci, JL.