RE: [OT] Auto - snímač polohy vačkového hřídele

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Středa Leden 18 10:44:06 CET 2017


Zdravim

Porovnal by som vystup zo stareho vs noveho cidla tym by sa vyrieslia nejasnost v polarite signalu
To ze to s tranzistorom funguje nemusi nutne znamenat ze je to spravne

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jirí Majzlík Nemecek
Sent: Wednesday, January 18, 2017 9:57 AM
To: konfera
Subject: [OT] Auto - snímač polohy vačkového hřídele

Zdravím všechny,

objevil se mi zajímavý problém na autě (Nissan Almera, benzín 1.5 MPI, rok 2004, motor QG15DE). Už jsem ho sice vyřešil, ale chci se na pár věcí zeptat.

Za mrazu mi to špatně startovalo, diagnostika ukázala P0340 - čidlo vačkového hřídele. Když už se nastartovat podařilo, auto jelo naprosto normálně a po zbytek dne i skvěle startovalo. Další den ráno - to samé, špatný start, potom celý den vše OK. Takto několik dní v řadě.

Koupil jsem tedy čidlo nové, s ním ale auto nestartovalo vůbec, diagnostika ovšem žádnou závadu nenahlásila. Po navrácení starého čidla start problematický (při -15 °C třeba napošesté), pak už vše OK. To jsem zkoušel opakovaně.

Staré čidlo (sg1b000):
http://www.usedecus.com/en/nissan/primera/engine-cam-crank-shaft-sensor-sg1b000-3613d-a29-630-b20/

Nové čidlo (Delphi ss10932):
https://www.zbozi.cz/vyrobek/snimac-otacek-vackove-hridele-delphi-df-ss10932/


Výstupní signál čidla je 12V obdélník, podle výstupků na vačkovce dává ŘJ informaci o tom, který z válců v horní úvrati má zapálit. Moje úvaha tedy byla, že původní (vadné) čidlo posílalo signál správný, ale nespolehlivě, zatímco nové čidlo ho sice posílá spolehlivě, ale přenesené informace jsou špatné. No a co může být špatné na obdélníku... 
Udělal jsem tedy tranzistorový invertor a s ním "to funguje" už pár dnů úplně perfektně: dnes ráno -12 °C, start bez sebemenšího zaváhání.

Úplně přesně totéž jsem řešil před 1,5 rokem u čidla klikovky, to zase určuje časování zapalování. Sváděl jsem to na chybu dodavatele (e-shop), nebo že jsem špatně hledal v katalogu. Nyní jsem čidlo kupoval jinde, klasicky podle typu auta, VIN, roku výroby, objemu a výkonu motoru - a zase špatně. Pravdou je, že ze tří nabízených alternativ jsem vzal tu nejlevnější.

No a teď ty otázky:

- Co dělám špatně? Ať prolézám cokoli, vždycky se dostanu na stejné výrobky a zdá se, že prakticky všechny Nissany mají ta čidla stejná, sice s několika katalogovými čísly (možná podle výrobců), ale vzájemně zaměnitelná. Mně na motoru ale nefungují, resp. fungují pouze s invertorem.

- Pokud tam nechám ten bastl, jak nejlépe to zapouzdřit, aby to bylo trochu "automotive"? Čidlo je přímo na motoru - mráz, horko, vibrace, slaná voda. Původní bastl jsem zalil tavným lepidlem a omotal vulkanizační páskou.

Pokud by na motoru byla jiná závada (třeba vytahaný rozvoďák), předpokládám, že s oběma čidly by se projevila stejně a že bych pozoroval něco dalšího - snížení výkonu, vynechávání a tak. Motor jde ale jako hodinky, stejně tak šel i se starým čidlem - jen ten první ranní start za mrazu byl špatný.

Domnívám se, že požadovat po prodejci výměnu čidla je zbytečné, protože to nové čidlo je funkční a podle všech dostupných informací je i určené pro moje auto. Předpokládám tedy, že mi nabídne jiné, ale vlastně stejné čidlo. Stejně tak považuju za zbytečné dávat auto do servisu, asi všichni víme, jak to chodí...

Co myslíte?

JMN



_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list