Re: uz zase A*** (bolo: Re: začátečník, arduino, i2c)

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Středa Leden 11 12:55:44 CET 2017

Podle mě to není "dobou", jak se snažíme vymlouvat. Učit, to se musí
umět. Měl jsem učitele dějepisu, který dokázal zaujmout i pro tenhle
vcelku banální obor, protože to co věděl, dokázal dobře "prodat". Jenže
si z toho stejně už nic nepamatuju - důležité je prostě vytrvat. Tohle
vidím jako hlavní problém. I my jsme si v mladí moc neuvědomovali, že
dobrat se nějakých vědomostí a dovedností vyžaduje určité úsilí. Jenže v
dobách našeho mládí nebyla věda psychologická tak pokročilá jako je
dnes, takže nás tatík přehnul přes koleno a vcelku zdárně vyléčil
všechny ty naše dysfunkce, které ve své nevědomosti považoval za pouhou
lenost.
Tohle jsem si dovolil tak trochu vypůjčit od Jerome Klapky Jerome. Ten
něco velmi podobného napsal před více jak 100 lety. A už tehdy to viděl
úplně stejně. Je možné, že pokud bychom pátrali v papyrech starých
Egypťanů nebo tabulkách Sumerů, našli bychom tam velmi podobné myšlenky.
Jestliže nás přitáhly k elektronice geniální knížky pana Škody, dneska
to může být Arduino a zítra zase něco jiného. Doba má možná svá
specifika, ale svět se zase tak rychle ve svých základech nemění.

Mrazík