uz zase A*** (bolo: Re: začátečník, arduino, i2c)

balu balu na k-net.fr
Středa Leden 11 00:17:06 CET 2017


no... musime sa zmierit s faktom, ze doba pokrocila.

Po prve okolo seba nemame takych geniov "ako za starych dobrych cias" 
(dosadte letopocet), kedy uz aj 6 rocne deti pocitali trojite integraly 
a po otvoreni nahodne pohodenej knihy okamzite vedeli co ich bude bavit 
cely zivot.

A po druhe, rozsah znalosti v elektrotechnike (a aj inych vedach) z pred 
100 rokov a teraz je o svetelne roky inde.

Sucasna mlada generacia ma okolo seba tolko roznych vnemov a podnetov, 
ze "nenaformatovane dieta" sa potrebuje rychlo a efektivne nadchnut pre 
nieco, o co by sa mohlo dalej hlbsie zaujimat. Ak ho nenadchne jedna 
vec, tak na jeden dotyk tabletu ma v rade dalsich 400, ktore to okamzite 
urobia.

Takze je potrebne kompletne otocit strategiu. Namiesto teoretickych 
zakladov a spusty matematiky, ktore fungovali kedysi, je treba ukazat, 
ze elektrotechnika je zaujimava oblast. Napriklad tym super jednoduchym 
naprogramovanim nejakeho gadgetu, alebo stavebnicou, alebo palenim 
laserom, alebo vybuchom na chemickom kruzku. A az ked ich mate tak 
zacnete postupne zachadzat do hlbky a dotycny aj sam chape ze do tej 
teoretickej a zlozitej hlbky musi ist, inak nebude rozumiet sucasnym 
technologiam.

Ak sa budete snazit ucit ako pred 100-70-50-30 rokmi tak sa vam na to 
vsetci s prepacenim vyseru. Sam ucim a vidim, ze na veci musime ist 
uplne inak. A ano, dokazeme nadchnut studentov aj na elektromagneticke 
pole. Ale urcite nie tak ze na prvej prednaske polovicu vyhodime s tym, 
ze nevie co je divergencia a rotacia v Maxwellovych rovniciach.

aspon takto to vidim ja

b.




On 10/01/2017 23:59, Vláďa Anděl wrote:
> Asi máte pravdu. I když za nás škola vypadala tak, že nejdřív byly jen
> teoretické základy a spousta matiky a až pak jsme se dostali k něčemu
> zajímavému.
>
> Anděl
>
> Dne 10.1.2017 v 23:43 Šerých Jakub napsal(a):
>> Myslím, že i pro studenta "mikroelektroniky" je správné začít něčím,
>> co přináší "zadarmo" rychlý výsledek (byť třeba ne úplně dokonalý).
>> Studentů těchto oborů, kteří mají sami od sebe motivaci větší než to
>> 12ti leté dítě je totiž méně než šafránu. A je výborné, když se
>> alespoň někoho z těch průměrných podaří namotivovat. Když je motivace,
>> je asi tak tisíckrát snadnější začít se nořit do hloubek.
>>
>> Jakub Šerých
>>
>> -----Original Message-----
>> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of
>> Jaroslav Lukesh
>> Sent: Tuesday, January 10, 2017 10:47 PM
>> To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
>> Subject: Re: začátečník, arduino, i2c
>>
>> Jasně, 12leté dítě bude ochotné se učit asembler, místo toho aby si
>> během chvilky rozblikal ledky nebo udělal varhánky. Už vidím to
>> nadšení a zápal.
>>
>> To přijde časem samo, až zjistí, že ani podstatně výkonnější čipy mu v
>> něčem nepomůžou a prostě těch pár instrukcí nebo registrů musí použít
>> ručně.
>>
>> Něco jiného je student mikroelektroniky, tam ano, začít asemblerem je
>> správné.
>>
>>
>> ----- Původní zpráva -----
>> Od: "Vláďa Anděl" <vaelektronik na vaelektronik.cz>
>>
>>
>> Podle mého názoru by se člověk, který s programováním začíná, měl
>> nejdřív seznámit s assemblerem. I když ho pak nebude potřebovat. Aby mět
>> aspoň trochu přehled, co procesor ve skutečnosti dělá. I když záleží, co
>> programujete. Zrovna ta sw a hw linka bude mít podstatný rozdíl v
>> rychlosti a když už sw, záleží jak je to napsané.
>>
>> Anděl
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list