Prepolovani akumulatoru v aute

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Únor 19 22:51:36 CET 2017

No jo, ale to se týká jednotlivých článků. V průběhu vybíjení se prostě může stát, že články s větší kapacitou přepólují ty menší. S celou autobaterkou se to může stát jedině tak, že vozidlo bude na 24, budou tam dvě baterky a jedna na tom bude lépe. Pak bude po zkratu ta horší přepólovaná.

Přepólovat jednu celou baterku by šlo snad jedině tak, že by se zkratovala sekundárerm trafa určeného pro výstup z jaderné elektrárny, který má tak velkou indukčnost, že by po vybití na 0 V proud ještě dost dlouho procházel dál.

PH

From: Jirka Mww
na internetu se dá najít tohle :

Při spojování akumulátorových článků do baterií je nutno mít na zřeteli, že v důsledku nenulových vnitřních odporů článků a nestejných reálných kapacit jednotlivých článků může při vybíjení dojít k samovolnému přepólování jednoho nebo více akumulátorových článků. S tímto se zejména setkáváme při domácí výrobě akumulátorů nebo jejich „repasu“.

Je nutné mít na paměti, že pokud používáme akumulátor např. 12V (složený z 10 samostatných článků), tak při poklesu napětí na 1V na článek, má akumulátor celkové napětí ještě 10V. Při tomto napětí lze obvykle ještě akumulátor používat, ale riskujeme tím jeho přepólování a tím pádem zničení.

viz  http://www.airsoftguns.cz/jak-se-starat-o-nase-akumulatory

Zdravi
Jirka Sloupenský  OK1MWW