<HTML><HEAD></HEAD>
<BODY dir=ltr>
<DIV dir=ltr>
<DIV style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: 'Calibri'; COLOR: #000000">
<DIV>No jo, ale to se týká jednotlivých článků. V průběhu vybíjení se prostě
může stát, že články s větší kapacitou přepólují ty menší. S celou autobaterkou
se to může stát jedině tak, že vozidlo bude na 24, budou tam dvě baterky a jedna
na tom bude lépe. Pak bude po zkratu ta horší přepólovaná.</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Přepólovat jednu celou baterku by šlo snad jedině tak, že by se zkratovala
sekundárerm trafa určeného pro výstup z jaderné elektrárny, který má tak velkou
indukčnost, že by po vybití na 0 V proud ještě dost dlouho procházel dál.</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>PH</DIV>
<DIV
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<DIV style="FONT: 10pt tahoma">
<DIV> </DIV>
<DIV style="BACKGROUND: #f5f5f5">
<DIV style="font-color: black"><B>From:</B> <A title=jirka.mww@gmail.com
href="mailto:jirka.mww@gmail.com">Jirka Mww</A> </DIV></DIV></DIV></DIV>
<DIV
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<DIV dir=ltr>na internetu se dá najít tohle :<BR><BR>Při spojování
akumulátorových článků do baterií je nutno mít na zřeteli, že v důsledku
nenulových vnitřních odporů článků a nestejných reálných kapacit jednotlivých
článků může při vybíjení dojít k <U>samovolnému přepólování</U> jednoho nebo
více akumulátorových článků. S tímto se zejména setkáváme při domácí výrobě
akumulátorů nebo jejich „repasu“.<BR><BR>Je nutné mít na paměti, že pokud
používáme akumulátor např. 12V (složený z 10 samostatných článků), tak při
poklesu napětí na 1V na článek, má akumulátor celkové napětí ještě 10V. Při
tomto napětí lze obvykle ještě akumulátor používat, ale riskujeme tím jeho
<U>přepólování</U> a tím pádem zničení.<BR><BR>viz <A
href="http://www.airsoftguns.cz/jak-se-starat-o-nase-akumulatory">http://www.airsoftguns.cz/jak-se-starat-o-nase-akumulatory</A></DIV>
<DIV class=gmail_extra>
<DIV> </DIV>
<DIV>
<DIV class=gmail_signature data-smartmail="gmail_signature">Zdravi<BR>Jirka
Sloupenský OK1MWW</DIV></DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV class=gmail_quote>Dne 19. února 2017 21:55 Jaroslav Buchta <SPAN
dir=ltr><<A href="mailto:jaroslav.buchta@hascomp.cz"
target=_blank>jaroslav.buchta@hascomp.cz</A>></SPAN> napsal(a):<BR>
<BLOCKQUOTE class=gmail_quote
style="PADDING-LEFT: 1ex; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; BORDER-LEFT: #ccc 1px solid">
<DIV text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
<DIV class=m_7706146011974608784moz-cite-prefix>Pokud jde o samovolne
prepolovani, tak je to podle me nesmysl...<BR>Jen pro zajimavost, podivejte se
prilezitostne do "bezudrzbovych" baterek, napln je asi skutecne dozivotni -
byl dost problem odsroubovat zatky s jednostrannymi soubky, ale dolil jsem tak
0.5l destilky - 4 roky stare auto...<BR><BR>Dne 19.02.2017 v 21:48 Pavel
KREJCI napsal(a):<BR></DIV>
<DIV>
<DIV class=h5>
<BLOCKQUOTE type="cite">
<DIV dir=ltr>12V ze by bylo pro potkana nejake nebezpecne napeti?
<DIV>Nebo prekousal draty od svicek a dostal ranu tam?</DIV>
<DIV>PK</DIV></DIV>
<DIV class=gmail_extra>
<DIV> </DIV>
<DIV class=gmail_quote>Dne 19. února 2017 20:56 Jindrich Fucik <SPAN
dir=ltr><<A href="mailto:fulda@seznam.cz"
target=_blank>fulda@seznam.cz</A>></SPAN> napsal(a):<BR>
<BLOCKQUOTE class=gmail_quote
style="PADDING-LEFT: 1ex; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; BORDER-LEFT: #ccc 1px solid">Dne
19.2.2017 v 19:18 Pavel Kutina napsal(a):<SPAN><BR><BR>
<BLOCKQUOTE class=gmail_quote
style="PADDING-LEFT: 1ex; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; BORDER-LEFT: #ccc 1px solid">-
baterka byla v autě<BR>- nastal zkrat v instalaci<BR>- detekován
problém, odstraněn výměnou pojistek a jinou baterkou,
auto<BR>funguje<BR>- stará, nyní již nepřipojená v autě (tj ta, co
prošla tím zkratem)<BR>vykazuje přepólování<BR><BR>Do doby, než nastal
zkrat, byla ta půdovní baterka v autě a funfgovala,<BR>prý stáří cca 2
roky.<BR></BLOCKQUOTE><BR></SPAN>Dovedu si představit to nemravné chování
a sám jsem si jej vyzkoušel na vlastním autě. Tam byl průběh trochu méně
dramatický. (pro mne, ne pro všechny)<BR>Namotal se mi do auta potkan nebo
kuna nebo něco podobného a také to proběhlo po baterce, dokonce se tomu
povedlo se namotat tak nešikovně, že to dostalo pořádnou elektrickou
ránu.<BR>Pak se v autě zhruba polovina věcí, které jsou původně z nintenda
začala chovat nemravně. Bylo to proto, že se jich polovina vyresetovala,
ale polovina ne. Pak stačilo odpojit baterku a zase jí připojit. To už se
vyresetovalo všechno najednou a byl klid.
</BLOCKQUOTE></DIV></DIV></BLOCKQUOTE></DIV></DIV></DIV></BLOCKQUOTE></DIV></DIV></DIV></DIV></DIV></BODY></HTML>