Re: Poloha referenčního bodu na pouzdrech

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Únor 9 17:48:10 CET 2017

Díky za vysvětlení. Nikdy mě nenapadlo, že stroj nějak zjišťuje, za co by
měl součástku chytnout... Vždycky jsem si myslel, že se to někde nastaví při
vložení cívky, podle údajů z DS.

Jaká je vlastně tolerance pozice středu, aby nebyly s osazením problémy?

Od doby, co se Ampér přesunul do Brna, jsem už na něm nebyl, jinak bych na
pokec zašel.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Pavel Urbancik

Existuji 2 standartni varianty definovani stredu:

- Stred tela je stred soucastky
- Stred vnejsich rozmeru je stred soucastky

Slusne osazovaci firmy maji nejaky sw ktery dokaze jednu z techto variant
vygenerovat z gerberu, je to ale sw za dost penez (Valor, Unicam, atd.)
Pokud firma podobny sw nema a vy jim dodate data kde je stred uprostred pinu
1 tak chapu ze to musi byt peklo, protoze musi bud predefinovat vlastni
databazi soucastek, nebo udelat ty korekce, oboji je pracne a vyzaduje rucni
kontrolu.
Rozdil tech dvou metod se projevi u nesymetrickych soucatek jako je
napriklad ten DPAK, konektory, atd.

Je potreba se zamyslet jak funguji osazovaci stroje.
Vetsina ted meri opticky, tzn maji vlastne databazi pouzder a tak urci
stred. Tento pak osadi na Vas stred z dat.
Pokud maji nejaky stary stroj co centruje mechanicky, tak bude stred urceny
vnejsimy rozmery a opet je to vite kde.

Stejny problem mate napriklad s uhlem.

Tento rok budeme opet na Amperu vystavovat osazovaci automat, tak kdyby to
nekoho zajimalo vic tak se stavte na pokec.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of tomas mainzer
ten X,Ymax/min pocitam ze stredu padu (pocitam to automaticky pri generovani
podkladu, ciste jen pro kontrolu jestli mam soucatky spravne - a knihovni
stred a pocitany stred se lisi jen u maleho mnozstvi soucastek, jako jsou
napr, ty DPAKy). Jako vyrobni podklady pak posilam knihovni stred (tj. u
DPAKu stred "tela").
TM.