Re: Poloha referenčního bodu na pouzdrech

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Únor 9 17:16:47 CET 2017

U mně se hned na začátku vyskytovali dva zákazníci, kteří měli specifické požadavky (jeden z nich požadoval ref. bod na pinu 1), takže jsem si zvyknul pouzdra vytvářet a origo knihovny ignorovat.

Když jsem si pak jednou řekl, že to udělám normálně, strávil jsem asi hodinu hledáním knihovny s pouzdrem co jsem chtěl... nakonec jsem ho radši za 10 minut udělal...

Jindy jsem zas u někoho na návštěvě zkusil použít originál knihovnu a závěr byl, že jsem se asi trefil někam, kde proběhla změna zvyklostí a tak měla část součástek zřetelně jiný styl potisku/dokumentace, případně se layouty stejných pouzder mezi knihovnami dost lišily. Zlatej Mentor Graphics (ale za zlatou cenu), ten má knihovny pouzder oddělené, takže když založím třeba SOT23 (v něm použiji pady z knihovny padů, což je naopak dost otravný), použiju ho pak k integráčům, tranzistorům i diodám, přestože jsou podle firemních zvyklostí ve 3 různých knihovnách.

U jiných SW než Eagle jsem se s předudělanými knihovnami od výrobce nikdy nesetkal (čímž netvrdím že nejsou, možná je v těch firmách jen neměli dokoupené).

PH

From: tomas mainzer
ten X,Ymax/min pocitam ze stredu padu (pocitam to automaticky pri generovani podkladu, ciste jen pro kontrolu jestli mam soucatky spravne - a knihovni stred a pocitany stred se lisi jen u maleho mnozstvi soucastek, jako jsou napr, ty DPAKy). Jako vyrobni podklady pak posilam knihovni stred (tj. u DPAKu stred "tela").
TM.