Re: OT: Úroveň školství, Was: skolske chemicke pokusy

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Neděle Únor 5 20:08:28 CET 2017


Je to strukturální problém, který nemá řešení. Potřeba manuální, 
nekvalifikované práce se s nastupující automatizací neustále snižuje, 
zatímco stoupá poptávka po kvalifikovaných lidech. Jenže procento 
jedinců v populaci, kteří jsou schopni a ochotni si potřebné vědomosti a 
dovednosti osvojit zůstává pořád stejné.
Za tohoto stavu snažit se jít pracovat jako pedagog je cesta do pekel. 
Když to vezmu čistě za sebe - i kdybych měl potřebné pedagogické 
schopnosti, nemám samo sebou pedagogické vzdělání, což mě v dnešním 
systému diskvalifikuje. Znalosti z fyziky a potažmo matematiky mám 
(kromě termodynamiky) na velmi dobré úrovni, je to můj další koníček, 
ale nemám na to papír, takže to učit nemůžu. A osobně bych to ani dělat 
nechtěl, protože je něco jiného učit lidi, kteří mají o daný předmět 
aktivní zájem a zároveň mají i schopnost chápat souvislosti a úplně něco 
jiného je snažit se nalít vědomosti do někoho, kdo o to vůbec nestojí a 
i kdyby o to náhodou stál, stejně není schopen zařadit si nové poznatky 
do nějakého systému, takže ze školy pak maximálně vypadne jedinec se 
znalostí spousty izolovaných faktů, které mu ale nejsou k ničemu, 
protože mu chybějí souvislosti. Prostě ta Gaussova křivka rozložení IQ 
(ať už si pod tím představujeme cokoli) v populaci zůstává furt stejná. 
Slovy klasika "Zkuste pumpovat slávu do prasete, tak vám nakonec přece 
jen vybouchne." Vyřeší to roboti. Hrůzná představa světa z Mechanického 
piana Kurta Vonneguta Jr. se začíná naplňovat.

Mrazík

Dne 5.2.2017 v 18:58 Martin Locker napsal(a):
> Zdravím,
>
> vzhledem k tomu, že jsem ve školství už přes dvacet let, tak vám musím dát ve většině věcí za pravdu. Ale zásadní problém je, kde vzít "pořádného" učitele. A nejen učitele, v okolních firmách zoufale shání použitelné techniky.
>
>


Další informace o konferenci Hw-list