ot: skolske chemicke pokusy

balu balu na k-net.fr
Neděle Únor 5 15:17:08 CET 2017


nie je to rekvalifikovana cestinarka? Alebo absolventka socialnej prace 
od Svatej Alzbety?

Vo fyzike a chemii je experiment velmi dolezity, uz len to ze nesedi 
meranie s teoretickym predpokladom by naozajstnej fyzikarke malo 
docvaknut...



On 05/02/2017 15:00, Marek Coufal wrote:
> A divíte s, že je dnešní mládež takov.aá? Například teďka v kvartě jsme
> brali elektřinu a fyzikářka se mě dušovala, že se kovy pokovovují
> střídavým proudem. Samozřejmě jsem jí řekl, že to má špatně a potom jsem
> z toho měl problémy, že tady učí ona a ne já a kecy podobnýho rázu. Nebo
> ještě jeden příklad:
> Učili jsme se o termistoru, takže jsme dělali takovej pokus, že jsme
> měli kádinku s vodou a tu jsme zahřívali. A potom jsme měli dělat graf
> závislosti odporu na teplotě. Já jsem nad tím měřením myslel, narozdíl
> od ostatních, takže jsem vzal izolepu, abych mohl přilepit termistor
> úplně na kraj, aby byla ponořená jen zalakovaná špička termistoru,
> protože jeho nožičky byly odizolovaný a fyzikářka žije ve světě, že
> elektrický proud vede jen roztok soli, ale my v Brně máme hodně
> minerálovitou vodu, takže sice má velkej odpor, ale když jsem zkusil
> ponořit tu neizolovanou část, tak odpor najednou o polovinu klesl.
> Samozřejmě fyzikářka přišla s tím, že to dělám špatně, že tam mám
> špatnej přenos tepla, že to tam mám ponořit úplně celý do vody. Tak já
> jsem jí řekl, že by to ovlivnilo měření, protože ta voda taky vede, ona
> řekla, že si snad ze mě dělá srandu, když jsme se učili, že normální
> voda nevede proud. Tak já jsem jí to aji ukázal, že ten odpor opravdu o
> půlku klesne, tak ona na to řekla, že to stejně budu dělat tak, jak to
> řekla, já jsem se kvuli tomu nas***, řekl jsem, že je asi šáhlá a že to
> vážně ztrácí smysl, ona se naštvala, zjistila, že ja to umím líp než
> ona, zase měla kecy a teď mám doma problémy kvůli timu, že naše
> fyzikářka vážně nic neumí. Tak jsem jí aspoň řekl, že až se bude
> sprchovat, tak ať si dá do vany fén, protože by jí to přece podle ní
> nemělo nic udělat. Tak čekám až umře. A potom se budu smát já. Od té
> doby s ní vůbec nemluvím a od ostatních slýchám kecy, že jsem
> nevychovanej, protože nezdravím učitele a pořád mám nějaký problémy s
> fyzikářkou. A nakonec to skončí tak, že já jsem teď v pololetí dostal
> 2ku z fyziky, ale lidi, kteří nechápou, že volty, ohmy a ampéry nejsou
> to stejný mají jedničku. Natož aby měli vůbec ponětí o čem jsme se
> vlastně učili.
>
> Tak aspoň takový je přístup učitelů na druhém nejlepším osmiletém
> gymnáziu, které je fyzikálně a chemicky zaměřené.
>
>
>
> Marek
>


Další informace o konferenci Hw-list