ot: skolske chemicke pokusy

Marek Coufal marouncz na gmail.com
Neděle Únor 5 15:00:34 CET 2017

A divíte s, že je dnešní mládež takov.aá? Například teďka v kvartě jsme
brali elektřinu a fyzikářka se mě dušovala, že se kovy pokovovují střídavým
proudem. Samozřejmě jsem jí řekl, že to má špatně a potom jsem z toho měl
problémy, že tady učí ona a ne já a kecy podobnýho rázu. Nebo ještě jeden
příklad:
Učili jsme se o termistoru, takže jsme dělali takovej pokus, že jsme měli
kádinku s vodou a tu jsme zahřívali. A potom jsme měli dělat graf
závislosti odporu na teplotě. Já jsem nad tím měřením myslel, narozdíl od
ostatních, takže jsem vzal izolepu, abych mohl přilepit termistor úplně na
kraj, aby byla ponořená jen zalakovaná špička termistoru, protože jeho
nožičky byly odizolovaný a fyzikářka žije ve světě, že elektrický proud
vede jen roztok soli, ale my v Brně máme hodně minerálovitou vodu, takže
sice má velkej odpor, ale když jsem zkusil ponořit tu neizolovanou část,
tak odpor najednou o polovinu klesl. Samozřejmě fyzikářka přišla s tím, že
to dělám špatně, že tam mám špatnej přenos tepla, že to tam mám ponořit
úplně celý do vody. Tak já jsem jí řekl, že by to ovlivnilo měření, protože
ta voda taky vede, ona řekla, že si snad ze mě dělá srandu, když jsme se
učili, že normální voda nevede proud. Tak já jsem jí to aji ukázal, že ten
odpor opravdu o půlku klesne, tak ona na to řekla, že to stejně budu dělat
tak, jak to řekla, já jsem se kvuli tomu nas***, řekl jsem, že je asi šáhlá
a že to vážně ztrácí smysl, ona se naštvala, zjistila, že ja to umím líp
než ona, zase měla kecy a teď mám doma problémy kvůli timu, že naše
fyzikářka vážně nic neumí. Tak jsem jí aspoň řekl, že až se bude sprchovat,
tak ať si dá do vany fén, protože by jí to přece podle ní nemělo nic
udělat. Tak čekám až umře. A potom se budu smát já. Od té doby s ní vůbec
nemluvím a od ostatních slýchám kecy, že jsem nevychovanej, protože
nezdravím učitele a pořád mám nějaký problémy s fyzikářkou. A nakonec to
skončí tak, že já jsem teď v pololetí dostal 2ku z fyziky, ale lidi, kteří
nechápou, že volty, ohmy a ampéry nejsou to stejný mají jedničku. Natož aby
měli vůbec ponětí o čem jsme se vlastně učili.

Tak aspoň takový je přístup učitelů na druhém nejlepším osmiletém gymnáziu,
které je fyzikálně a chemicky zaměřené.

Marek