OT? Matematika? Riesenie "slnecnej" rovnice

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Neděle Prosinec 31 10:46:32 CET 2017

Rozumiete tomu spravne, asi.
Ta svetelna geolokacia nie je prave nova vec, od 90-tych rokov sa
pouzivala trebars pri sledovani migracnych tras vtakov. Ma to presnost
radovo v desiatkach resp. cez 100km, prave kvoli atmosferickym
vplyvom, ktorym sa neda vyhnut; ale nie su tak zle ako to vyzera na
prvy pohlad. Mam zmerane data u mna doma a a dalsich miest na svete,
data urcene (sledujem prvu derivaciu filtrovaneho vystupu z
fotoodporu) zo zmeranych priebehov - dokonca aj v meste (meraci bod na
okne panelaku) - sa nelisia od predpokladanych udajov viac nez o
zhruba 10 minut dlzky dna, u casu solarneho poludnia su rozdiely este
mensie - podotykam ze perioda logovania osvetlenia je teraz 6 minut,
neskor bude lepsia.
Zlepsenie sa da dosiahnut bud trochu meranim v modrej casti spektra,
to sposobi "prechod z noci do dna" smerom k vyssej slnecnej elevacii,
kde je vplyv prekazok na horizonte mensi. Preto som z tej rovnice
nechcel vynechat ten clen s A, bez neho rovnica riesi prechod stredu
Slnka priamo cez horizont.

Este by som podotkol, je to hracka do contestu (deadline je 8 januar),
kde treba urobi nieco zaujimave co bezi na gombikovy clanok, ja som si
vybral toto. Od presnosti lokacie nezavisia ludske zivoty, ale chcel
som aby to - okrem vytiahnutiia vcelku zaujimaveho principu - malo aj
nejaky aspon polo-pouzitelny vystup.

Dňa 31. decembra 2017, 10:24, Dodo Racek <dodoracek na gmail.com> napísal/a: