Trafo 400v/8V/18V

Sobota Prosinec 30 12:11:27 CET 2017

Jaký je důvod trafo převíjet? Zachránit původní jádro a kostřičku? Kolik
stojí práce člověka, který to rozebírá a rozmotává? Má tento člověk
oprávnění zkoušet izolace VN a dát na to štempl že to vyhovuje? Pokud to
trafo není vyloženě exot kde by tohle všechno bylo opodstatněné,
jednoznačně bych trafo zahodil a nechal udělat nové.

Teď jsem zrovna řešil problém a není to pro zákazníka, mám to pro sebe.
Mám 30 let staré home made aktivní reprobedny (zesilovače pro každé
pásmo zvlášť) a podíval jsem se do nich, což jsem asi neměl dělat. Trafo
na jádru EI z něčeho vytažené a převinuté, okolo repráků plechy aby to
indukcí od toho trafa nevrčelo. První co mě napadlo nechat si navinout
trafo na toroidu, když už tam kvůli zemním smyčkám nemám nulák, aspoň by
trafo mělo atest. Stínící plechy vyhodit a místo konců s MDA2020 dát
cokoliv lepšího z dnešní doby. Jinak ty bedny hrajou výborně :-)
Anděl