ZOTAC a sériový port ?

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pátek Prosinec 29 19:42:18 CET 2017

Zdravím,

> Dobrý den a všem vše nejlepší do nového roku,
> hlavně zdravíčko, štěstí v osobním životě a úspěchy na pracovním poli, ať na vlastním, či u firmy jako zaměstnanec.

děkujeme velice!

> Pane Trollere,
> pošlete prosím foto cca 5x5 cm za DVI portem.
> Něco k tomu napíšu.

No.. Za DVI portem vidím malý neosazený pin-header (tj. jen díry pro něj) a
u něj je nápis SIM. Zajímavé! Ale řekl bych, že mobilní čipset asi nebude
osazen.
  Ovšem pokud se podíváte těsně u výdechu větráku po pravé straně (pokud bude
foukat ode mne, tj. díra dozadu), je tam taky neosazený pin-header a ten
dokonce má nápis COM, pokud kouknete hodně šikmo pod kryt větráku, tak ho
uvidíte. Jenže bohužel... Zkusil jsem to odměřit. Ohmmetricky se jeví na pinu
5 zem (což by odpovídalo) a na pinu 7 nabíjející se kond - podezřelé. Ostatní
piny jsou v nekonečnu i na hodně citlivém ohmmetru. Po zapojení je na pinu
7 5V - proto ten kond, je to napájení (má tam být signál RTS, tak ho asi takto
ošidili) a ostatní signály (jako TxD nebo DTR) jsou bohužel zcela bez napětí,
ve vzduchu. Takže zjevně ani zde není osazen napěťový převodník + jeho
bižuterie. To je docela škoda, sériové porty jsou dnes vzácnost a USB
převodníky ne vždy se vším správně fungují..

> Díky amnestii platné do konce roku a možná to bude zajímat i ostatní, tak asi sem do konfery.

Pokud myslíte, že fotka je třeba, mohu poslat oba pin-headery, vyfotím to.
Zdraví Pavel