Metrologie Re: DIY Stolni multimetr

Aleš Procháska prochaska na divesoft.cz
Středa Prosinec 27 23:27:53 CET 2017

Jasně, já jsem to tak i pochopil, že je to záležitost legislativy, která předepisuje nákladnější zacházení s měřidly, než by bylo leckdy skutečně nutné. Viz třeba případ pokuty udělené majiteli prodejny za to, že neměl úřední kalibraci metru kterým měřil provázky. Odměřil provázek, kousek přidal a ustřihl. Nikdy tak nikoho neošidil, ale neměl razítko, tudíž měl smůlu.

Aleš Procháska

 Od:   Petr H <trit na atlas.cz>
 Komu:   <hw-list na list.hw.cz>
 Odesláno:   27.12.2017 23:01
 Předmět:   Re: Metrologie Re: DIY Stolni multimetr

Asi jsem to příliš nezdůraznil, problém není v "dohodě" resp. v       "Podmínkách", ale v legislativě, která stanoví povolené odchylky       pro stanovená měřidla, a v tom, že na to Pošta (možná spíše její       dodavatel) kašlala. Ona ta přesnost není nijak astronomická ve       farmacii se běžně váží v rozsahu 150kg s přesností na 0,5g neboli       300.000 dílků, ale to je jiná liga. Pošta používá váhy ve 3. třídě       přesnosti (běžná pultová váha - nejlevnější možná). Ono třeba u       cenných psaní by těch pár gramú mohlo Poštu stát pěkné peníze...       (na reklamaci)

Petr