DIY Stolni multimetr

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Prosinec 26 18:16:11 CET 2017

Nemaje k dispozici několik klešťáků, jsem to řešil podle pana Ohma: S pomocí multimetru jsem nastavil na zdroji 3A a pak s pomocí multimetru a zesilovače x100 s LTC2051 zjistil, jaký odpor má kus drátu vhodný pro 50 A (zákazníkem požadovaný rozsah) a pak jsem s pomocí tohodle drátu, delšího kluba jiného drátu a Li-polky nakalibroval 50 A.

V noci jsem nějak nemohl usnout, tak jsem vymýšlel ten stolní multimetr. V příloze analogová část. Mělo by to umět 2xU+I AC/DC a ADC je dost rychlej na AC výkon. Vstupní část ještě trochu předělám s ohledem na zlepšení vlastností pro AC. A taky si nejsem jist, zda ta umělá zem ze 2x1k je dostačující. Pak k tomu přijde z jiného projektu recyklovaná deska s LPC+LCD.

Hlavní překvapivý závěr je, že se mi nepodařilo najít analog MX s dostatečně malým leakage, aby byl levnější než dvě relátka. Druhej, že není zas tak jednoduché docílit vstupního R alespoň 20M.

PH

From: ok2mtm
Zpět k tématu, i když to s kalibrací bude souviset. Měření velkých proudů – jak to kalibrujete v domácích podmínkách? Já jsem si na to půjčil 3 různé klešťové multimetry a jako zátěž jsem použil varné konvice – mají tepelnou ochranu a dají se jednoduše zapínat. A byl jsem docela překvapenej, jak ty Hall čidla sedí oproti datasheetu – a to jak v dobrém, tak ve špatném. Ty 3 multimetry proto, protože všechno to byly pracovní měřáky, které kolegové tahali různě po venku.