OT: stavebnice Merkur - nebudte naivni

Neděle Prosinec 24 12:50:53 CET 2017

Merkur jsem nikdy neměl i když jsem se s ním setkal jako kluk u
nějakých známých / kamarádů. Vlastně jsem neměl ani LEGO, rodiče mi
koupili jen jedno; hodně jsem si ale vyhrál u bratrance, který jich
měl docela hodně (někdo mu to vozil z Německa). Zato jsem hodně
modeloval, maminka má dokonce dodnes schovaná nějaká moje zvířátka z
moduritu (mamut, dinosausus). Taky jsem měl jiné stavebice, SEVA a
takové domečky. Taky jsem slepoval letadýlka.

Proč je LEGO lepší než Merkur? Protože se snadno skládá a snadno
rozebírá. A protože návody, co u něj jsou, vždycky fungují a složí to
podle nich každý - staví se po malých krocích. I kdyby ten Merkur byl
kvalitní a všechno fungovalo, složit něco z něj je zdlouhavé, když
musíte všechno šroubovat; obdobně rozebírání. Dvě kostky lega spojíte
a rozpojíte rychle.

Když byla první dcera malá (2 roky), koupil jsem LEGO-DUPLO a hráli
jsme si tak, že já jsem skládal komíny a ona je rozebírala. Když byla
větší, skládala komíny, když ještě větší, skládala složitější tvary.
Dneska je jí 8, druhé dceři 5 (a nevlastní 11) a LEGO je baví, stejně
jako to modelování.

Pavel Kadečka.