mirne OT - veletrh DUBAI - http://www.components.online/2017092301/middle-east-electricity-dubai-6-8-3-2018

zdkaspic.hw zdkaspic.hw na seznam.cz
Středa Prosinec 20 23:39:53 CET 2017

Zdravím,
Když jsme tam byli, tak jsme jako cílenou dopravu používali metro a mezi
hotelem a letištěm taxik.

Ale na "exkurzi" po městě byl ideální takový ten Hop-in autobus, nebo
jak se tomu říká.

V nějakém obchoďáku jsme si koupili "paket" na dva dny a pak už se jen
jezdilo.
Je tam několik společností, co to provozují. Ta naše měla několik linek
(myslim 4) označených různou barvou, kde to jezdí pořád dokola a tratě
se protínají v několika společných uzlech, kde lze libovolně přestupovat..

Prakticky se tím dá objet všechno zajímavé, co v Dubaji je.
Busy mají klimatizaci, výklad (sluchátka zdarma kdykoliv nastoupíte),
půllitrovky s vodou v chladícím boxu na doplňování tekutin opět k
dispozici tak, jak kdo potřebuje.

"Baráků" je tam fakt spousta ..... ("kachny") a hodně z toho "stačí"
vidět  z autobusu, ale všude, kde je něco zajímavějšího je zastávka a
jde to obšlápnout po svých.

Jo ještě jeden dopravní prostředek .... přes zátoku jsme jeli lodním
taxíkem ... za jednu tu jejich "zlatku".
Byla to taková bárka pro cca 10 lidí, smrděla tam nafta, řídilo se to
provázkama .... ale byl to zážitek ;-)

Jedna zastávka byla i u pláže, tak jsme se tam vylodili, že se osvěžíme
v moři .. cha! ... špatný nápad.
Ta voda byla snad teplejší, než luft venku - zlatá klimatizace v autobusu.

V metru pozor, jezdí tam speciální vagón pro ženy, kam chlapi nesmí.
Na druhou stranu, pokud si dobře pamatuji, tak v ostatních vagonech se
dámy normálně vozily taky.
Osobně mi to tam přišlo dost kosmopolitní - uvidíte tam hezký holky s
dlouhejma nohama ve stylu staré dobré Paříže vedle muslimských děvčat v
šátcích (tvář odhalena) až po burky "se spuštěným hledím", kde nevidíte
vůbec nic.

Na závěr jen jeden pro mne zajímavý postřeh - netušil jsem (z obrázků a
filmových reklam), jak je Dubaj obrovské staveniště. Všude kde je mezi
baráky díra, se buď už něco dalšího staví, nebo za nějaký čas určitě
bude (silnice už jsou nachystané) - Konkrétně z vyhlídky na  Burš
Chalifa (ta první "lidová" je myslim v 500m) je to krásně vidět, jak to
"velký architekt" pěkně plánuje .....
No a večer se střídaj směny a podél trasy toho vyhlídkového autobusu
bylo možno vidět spousty čekajících dělníků na speciální dopravu, která
přiváží odpočaté síly na noční a zase svaží denní směnu někam na ubikace
(nevim kam - asi mimo město).

Můj pocit. Bylo zajímavé to vidět.
Jednou.
;-)