laditelný zdroj signálu 72MHz (vfo)

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Středa Prosinec 20 12:30:03 CET 2017

Zdravím,

jako kluk jsem měl postaven TRX:

http://ok1ike.c-a-v.com/soubory/trx2m/schema.gif

a než mi ho vzala povodeň tak jsem ho používal.  Říkal jsem si že bych
si ho z nostalgie postavil znovu, jen trochu modernizovaný - smd
provedení, audio zesilovač jiný a pod.

Cílem není postavit špičkové rádio, jen si trochu zabastlit. Vysílat už
vůbec ne, ostatně už nemám ani platnou koncesi.

Nicméně pamatuju si, že tehdy najít  krystaly, které se trefili do pásma
a zároveň se dali "tahat", nebylo úplně snadné a měl jsem použité nějaké
vybrakované ze starého zařízení v hodně velkém provedení.  Už tehdu si
pamatuji, že nové malé nešli tahat prakticky vůbec.

Jak se dnes staví tato část? Existují na to nějaké specializované
obvody, které by zjednodušili  konstrukci? A nebo bude nejsnažší to
neřešit a postavit klasický oscilátor s násobiči jak je v předloze?

Díky

Petr