STOP - RE: medialni hvezda - https://ekonomika.idnes.cz/eet-uctenky-nezaevidovane-trzby-financni-sprava-pokuty-obchodnici-si-stezuji-1ya-/ekonomika.aspx?c=A171218_194918_ekonomika_lre

Jan Galuszka jan na galuszka.cz
Středa Prosinec 20 02:16:26 CET 2017

Panove, dovolte mi, abych tuto diskusi ukoncil.

Ja chtel pouze ukazat, ze nas garazovy expert je citovan v dalsich mediich.
Kdybych vedel, co nekteri diskutujici vytvori za blbosti, tak bych radeji vypnul wifi a neodesilal jej.

I kdyz z Petrem castecne nesouhlasim, tak si myslim, ze Petr dostatecne vysvetlil svuj nazor a taky poukazal, jak jedna veta vytrzena z kontextu muze vse zmenit.

Takze se omlouvam, ze jsem nechtene vyvolal tu diskusi.

S pozdravem
               ing. Jan Galuszka (tel. 00420-603531605, mail: jan na galuszka.cz )

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Zahradnik
Sent: Wednesday, December 20, 2017 12:22 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: medialni hvezda - https://ekonomika.idnes.cz/eet-uctenky-nezaevidovane-trzby-financni-sprava-pokuty-obchodnici-si-stezuji-1ya-/ekonomika.aspx?c=A171218_194918_ekonomika_lre

Původní zpráva ze dne 19.12.2017 od Jan Linhart:

> Nechtěl jsem reagovat, ale už mi to nedá. Vysvětlení jsem četl také.
> Řídím se pravidlem přej a bude ti přáno. Proto se neptám, kde můžu
> přispět na oddělení pekla, ale jen přemýšlím, jestli tomu bude pan z
> garáže tleskat i v okamžiku, kdy mu za špatně zaevidovaného Rebela
> vysolí 16 míčů nápravného? Nebo až se mu bude dařit lépe a nějaký jeho
> zaměstnanec nezaeviduje na 100%...

Co chceš slyšet a od koho? Ode mě? Dobře, já se ti k tomu ještě jednou vyjádřím, aby bylo jasno. Napsal jsem svůj názor v uzavřené diskuzní skupině na Facebooku věnované EET. Poslal jsem ho sem, aby si každý mohl udělat obrázek o tom, jak ten názor vypadal.

Pro méně chápavé upřesním, že nesouhlasím s EET a komentář měl vyznít tak, že si za to ten podnikatel může sám, protože prostě porušil zákon. Neudělal něco, co udělat měl, přestože dobře věděl, že se to kontroluje, že to není triviální pochybení a že jsou za to pokuty.
Přišla na něj kontrola a nachytala ho. Já mu to nepřeju a nepřeju to ani nikomu jinému, rozhodně tomu netleskám a nemám z toho radost.
Myslím, že je to z toho komentáře zcela jasné. Navíc, protože to byl komentář v uzavřené diskuzní skupině, kde spolu diskutujeme už víc než rok, každý tam zná mé negativní názory na EET. Tedy vůbec nikomu to tam nepřišlo jako nějaké tleskání. Zřejmě to tam pochopili i ti méně chápaví. A v té skupině to také mělo zůstat.

Samozřejmě chápu, že jedna věta vytržená z kontextu a z celé diskuze může na někoho nezúčastněného působit zcela jiným dojmem, ale to je pouze jeho problém. Tedy pouze tvůj problém a problém Petra Labaje, jak jsem zaznamenal. Pokud se mnou oba dva máte jakýkoliv problém, myslíte si snad, že jsem nějaký hajzl, a nedokážete akceptovat můj svobodný názor, jednoduše si dejte mou email adresu do filtru ve svém poštovním programu. Nemusíte se se mnou dál bavit. Já to plně akceptuji.

Kdykoliv budu říkat svůj názor, budu ho říkat pod svým jménem. Nikdy nediskutuji anonymně a nestydím se za své názory. Nebudu své názory ani obhajovat. Pokud nejste schopni akceptovat, že druhý člověk má jiný názor, pak nemá smysl s vámi diskutovat. A budete to mít v životě hodně těžké.

Ano, já mám také EET a eviduji platby v hotovosti i platby kartou včetně eshopu a online transakcí. Stálo mě to nemalé peníze. Dělám to proto, že mi to ukládá zákon. Dělám spousty jiných věcí, které také dělám nerad, nesouhlasím s nimi, ale ukládá mi je zákon. Když kdokoliv pošle špatně kontrolní hlášení, případně jeho obchodní partner udělá chybu, a on nestihne zareagovat na výzvu finančního úřadu, dostane ještě větší flastr než tento pán za nezaevidovanou účtenku. Je tu spousta možností, jak dostat pokutu. Velkou pokutu. Tak to prostě je.
Nejen pro podnikatele. Když uděláš dopravní přestupek, můžeš dostat pokutu. A pokud nepodnikáš a pracuješ za minimální mzdu, může to být pokuta daleko citelnější než 11 tisíc pro podnikatele. Každý řidič ví, že se na invalidech nestojí. Přesto každý den vidím, jak si tam někdo stoupne. Za to není zrovna malá pokuta. Jinak chyba při řízení vozidla tě může stát i život.

Mimochodem, já jsem Babiše nikdy nevolil a volit nebudu. Vzhledem k tomu, kolik získal hlasů ve volbách, tak je tu mezi námi mnoho jeho voličů a příznivců. Ve svém okolí jich také spoustu najdeš. A k této situaci přispěli i ti, kteří se na to vyprdli a k volbám nešli. Přesto je to jejich svobodná volba a já je za to nesoudím. Rozhodli se pro tohoto člověka, který nám drobným podnikatelům dělá problémy. Je to jejich právo. Nelíbí se mi, že tak volili, ale já si s nimi můžu úplně v pohodě popovídat třeba o elektronice.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 475 501 627, 910 256 000, mobil: 602 409 601
Skype: callto://clexpert, web: http://www.zahradniksebavi.cz ====================================================================