3d tisk - rozdily v PLA

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Prosinec 18 16:58:16 CET 2017

Ted jsem v praci a nemam to pred sebou, ale mam 16 mikrokroku na driveru
(konkretne tyhle - http://reprap.org/wiki/G3D_driver), cca 11mm kolecko,
jestli se nepletu, vychazi mi cca 93 kroku na milimetr. S tim cirym PLA muzu
pri tech 225 stupnich tlacit asi 2.8 mm/s , se stribrnym kolem 190 stupnu
nekde kolem 4 mm/s, to vse bez bublin ci vypadku v mikrokrokach - z trysky
0.3 mm jde rovne hladke vlakno bez kazu ci nerovnosti. Motor na extruderu
mam asi ten nejsilnejsi v cele tiskarne, typ z hlavy nevim, ale NEMA 17, 1.7
A, neco kolem 0.6 Nm.

Ted koukam do Vaseho konfiguraku a vidim radove jine hodnoty (ten pocet
kroku na milimetr je prakticky dvojnasobny, to je jasne, ale ten zbytek mam
asi fakt nejak blbe):

#define EXT0_STEPS_PER_MM 190
#define EXT0_MAX_FEEDRATE 50
#define EXT0_MAX_START_FEEDRATE 20
#define EXT0_MAX_ACCELERATION 10000

To by mne zajimalo, jak se da tryskou (ve Vasem pripade dokonce 0.2 mm,
jestli si dobre vybavuju) protlacit 50 mm filamentu vlakna za vterinu, to uz
by pomalu melo prostrelit to sklo :) Kazdopadne, skoro to vypada, ze mam
jeste porad neco spatne, prestoze to uz tiskne dobre (i kdyz porad kapku
pomaleji, nez by se mi  libilo) - ted jeste doresit to zvedani rohu u cireho
PLA, stribrny to nedelal. Mozna zvednout teplotu podlozky take o tech 30
stupnu vys, aby ten teplotni spad nebyl tak velky, uvidime, pohraju si zase
vecer.

Pavel Kutina