3d tisk - rozdily v PLA

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Prosinec 18 14:22:09 CET 2017

Proud motoru přítlaku se snad normálně nešteluje (já nastavil doporučenou
pozici trimru při sestavování), to tam máte něco divně. Pokud lítaj piliny,
je buď malej přítlak, nebo se struna zasekla (běžný problém s PLA + tisk
členitých věcí, tedy s častou retrakcí + špatné chlazení extruderu).

PH

-----Původní zpráva-----
From: Pavel Kutina
tiskarnu jsem celkem slusne rozchodil a tiskne. Stribrnym PLA Gembird z
Alzy. Protoze se samozrejme tisknou nejruznejsi ptakoviny, prestalo stribrne
PLA vyhovovat (uz jste nekdy videli stribrne prase nebo stribrneho
jednorozce? Moje dcera ma silena prani.) a ja dojel koupit PLA prirodni,
tedy nebarevne, s tim, ze si to holka nejak dobarvi, bude-li chtit.

Snazim se tedy tisknout z prirodniho PLA stejne znacky i dodavatele, a tu
jsem narazil - stribrne potrebovalo na trysce cca 190 stupnu, na podlozce 50
a bylo to tak akorat, prirodni nejlepe leze pri cca 220 stupnich - a teplotu
podlozky se mi jeste odlaborovat nepodarilo, porad ma snahu se odlupovat a
zvedat - s topenim na 50, na 60 i na 20.

Navic byla s tim prirodnim PLA docela radost nastaveni proudu a pritlaku pro
motor extruderu, velmi tenka hranice mezi "motor preskakuje", "filament leze
jak ma" a "litaj z toho piliny". Kdybych zacinal prvni pokusy s timhle
prirodnim, tak netisknu dodnes, to stribrne vlakno se proti tomu prirodnimu
chova velmi pratelsky.