3D tiskarna - vyber (bylo firmware)

Středa Prosinec 13 20:28:49 CET 2017

Je zajimave precist si i negativni zkusenosti, byt jsou pro me prekvapive :-)

Ja mam naopak s Prusovou i3 MK2S velmi dobrou zkusenost. Fungovala na prvni zapnuti,
prenasim ji sem tam a porad vse zcela OK. Kalibrace funguje, plocha rovna, problemy
s vyhrivanim nemam. Extruder jsem nemenil, nepotrebuju to. Podlozku mam tu s
nalepenou plastovou folii, kdyz by se poskodila, da se sundat a nalepit nova.
Rozhodne lepsi nez u jinych tiskaren menit celou desku (ostatne i jinde plati, ze
kdyz se neco prilepi moc a poskodi se plocha, bude otisk na kazdem dalsim vytisku,
to neni spatna vlastnost Prusovy tiskarny). Poskodit plochu se mi ale na rozdil od
predchozi Easy3DMaker jeste nepodarilo (na te navic byla podlozka z laminatu, jehoz
struktura se na vytiscich samozrejme projevila, na i3 je hladka), ale mam ji teprve
3/4 roku, takze nedokazu rict skutecnou zivotnost. Tisknu hlavne PLA, zcela bez
dzusiku, lepidla apod., rovnou na cistou plochu a vzdy po zchladnuti podlozky vytisk
sel dolu bez ztraty kyticky, jen jednou to bylo nejak vic prilepene ale dostal jsem
pri skoleni radu jak to neposkodit - tuknout zboku jinym plastovym kouskem, ucinil
jsem, odskocilo, neposkozeno.
Zahrati na zahajeni tisku je rychle, vuci mechanicke konstrukci nemam vyhrady
(priznavam ale, ze strojar ani umelecky designer nejsem).

Specialni SW - nevim presne, co je tim mysleno, je nejaka aplikace na ovladani z PC
ci co (nepouzivam tak nevim), krome toho maji vlastni klon slic3r, ktery umoznuje
menit tloustku vrstvy podle potreby v ruznych vyskach (to se mi moc libi), jinak se
to tvari jako slic3r, takze kdyz k jine tiskarne jde pouzit slic3r, pujde pouzit i
tenhle klon. Z OpenSCADu vyexportuju STL, v Prusove sliceru vygeneruju G-kod, ten
hodim na kartu a tisknu z karty.

Jinak souhlasim, ze kdo si bude stavet tiskarnu sam nebo koupi cinske dily nebo
jinou stavebnici (treba od Petra), muze usetrit penize a ziskat multi nastroj ke
svym potrebam, zas na druhou stranu ja bych nemel trpelivost pro serizovani
konstrukce a vesteni nastaveni elektriky a parametru tisku a experimentovani s
ruznymi FW ...

No proste konecne jsem s 3D tiskarnou spokojeny a pouzivam ji k tomu, k cemu jsem ji
chtel - ke 3D tisku. Asi jako to je s autama nebo jizdnima kolama, nekteri jezdi,
jini jsou vecne pod nim a snazi se ho premluvit, aby se hnulo a jini zase tuni ;-)

Nabidka na Alze se mi moc nezda, myslim, ze jde o model MK2 a ne aspon MK2S, ktera
je dostupna uz od brezna, pricemz ted se zacla delat MK3 - asi ma Alza zasoby nebo
nasmlouvano a neodebrano a chce se toho pod zaminkou Vanoc zbavit. Za +435Kc, tj.
15990 je u Prusi stavebnice MK2S (upgrade MK2->MK2S stoji 1500, takze imho se koupit
MK2 na Alze proste nevyplati)

D.O.