3D tiskarna - vyber (bylo firmware)

Milan B. milan na bastl.sk
Středa Prosinec 13 19:29:50 CET 2017

On 13.12.2017 18:30, Jaroslav Buchta wrote:
> Trosku odbocim, co rikate na tuhle nabidku
> https://www.alza.cz/prusa-i3-mk2-d4336354.htm?o=1 ?
> Vypada, ze to ma dost vychytavek - zony ve vyhrivani, kalibraci
> indukcnim snimacem, vetsi deska...
> Podle recenzi je ktomu i specialni SW a zakladni nastaveni.
> Za ty prachy mi to prijde dost slusne, premyslim o tom pod stromecek  ;-)

400E z tej ceny  je za marketingove prisady.

za nejakych 200E a nieco kupite Anet A6 alebo Sunhokey, co urobi tu istu
robotu a za nejakych dalsich par desiatok euro z nej spravite velmi
slusny stroj. A to nehovorim o solidnejsom mechanickom prevedeni - co
som videl detailne obrazky tychto Prusov, tak zakladny montazny material
je stahovacia elektrikarska paska (uz sme sa tu o tom raz aj bavili, ak
ma pamat neklame)

Ale ja mam na to trochu deformovany pohlad, kedze tlacim viacerymi
materialmi a priemermi, tak menim extrudery, obcas nasadim laserovu
hlavu, obcas vrtaciu hlavu .... takze vacsina tych "specialnych
vychytavok" za 400E moze byt skor na prekazku, nehovoriac o tom, ze o
ich ucinnosti by sa dalo s uspechom pochybovat:

Tie zony vo vyhrievani - teplota podlozky sa ajtak nastavuje +- autobus,
to ze su rohy o par stupnov chladnejsie IMO vobec nehra rolu.
Automaticka kalibracia - ak ide o nastavenie vysky, tak pri prehadzovani
trysiek  ci extruderov sa cele rozladi a treba to zakazdym kalibrovat
Automaticku leveling - no neviem, ak je kriva podlozka, treba ju vymenit
za rovnu, ak nechcete aby vytlacky sledovali krivost podlozky. U zaby je
to jedno, ale u nejakej krabicky by to mohlo aj vadit.
Bezudrzbova podlozka - super vec, pokial nevytlacite nieco, co sa trochu
pevnejsie prilepi a zanecha stopy. To potom mate obrazok na kazdom
dalsom vytlacku.
Specialny sw a fw trochu stazuje experimentovanie, clovek tvorivy by ho
nakoniec ajtak preplacol. Prusov klon Slic3r sa da pouzivat aj s inymi
tlaciarnami (ale mna nejak neocaril)

Osobne mam aj iste vyhrady voci MK2 extruderom, ale to by uz bolo na dlho.

Jedina te vacsia doska dava zmysel. Ale aj tu si nakoniec za par
desiatok euro vyrobite, vratane vyhrievanej podlozky, keby bolo treba.

Je to tlaciaren zamerana na domacich uzivatelov, ktori si bez vacsich
problemov po prvom zapnuti vytlacia 10 drakov, 2 zaby a bustu kim cong
una a tlaciaren odlozia do skrine.

-m-