3D tiskarna - firmware

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Prosinec 13 14:11:37 CET 2017

Tim "nakrmenim" jsem myslel zrychleni.

Jinak uz jsem se dostal k tomu, ze vytisknu kostku 20x20x20, plus minus
nejaka desetina, podle rychlosti tisku a infillu ma pronesene boky (nemam
vetrak na ofuk vyrobku, takze -pokud jsem spravne pochopil ruzna fora - s
tim pronesenim stredni casti budu bojovat porad - dokud ho tam nedodelam),
ve slusne kvalite (zhruba odpovidajici te stredni na fotce) take asi 37
minut.

Uz jsem zkousel i "ostry tisk" drzaku na civku filamentu a krome toho, ze se
mi ze zacatku trhal infill, takze jsem musel v prubehu tisku zpomalit az na
50%, kvalita velmi dobre pouzitelna. Akorat tedy ten tisk pak trval 6,5
hodiny, a kdyz nemate nic, co by moho pri odvijeni drzet civku, takze to
clovek odviji rucne, neni to uplne prijemne - ale to je detail, proto jsem
ten drzak taky tisknul.

Ano, vsechno je to ve spravnem nastaveni rychlosti a teploty, ale uz se
dostavam k velmi pouzitelnym vysledkum - tisknul jsem si nejake nastavovaci
matice pro hotbed (https://www.thingiverse.com/thing:2350276) a na prvni
dobrou, vcetne toho, ze rozmer diry byl pro matici tak akorat napresno - jen
jsem u tech dilku radeji nechal 100% infill,

Aktualne potrebuju doladit rychlost tisku prave u infillu, proti vnejsim
vrstvam se tiskne prilis rychle a ma snahu se trhat, zvlast u toho
linearniho plneni - pokud nastavim honeycomb, tak to zjevne staci ke
zpomaleni natolik, aby nedochazelo k zasadnejsim chybam.

Co se tyka trysky, v podstate nevim, jak to zmerit - k tiskarne mi kolega
predal i nekolik pytlicku s tryskami od 0.2 mm do 0.6 mm a na tomhle
pytlicku bylo napsano, ze je 0.4 mm, na trysce same zadne oznaceni neni.
Kdyz zmerim volne vytlacene vlakno (PLA Gembird), ma prumer cca 0.55 mm.

Pavel Kutina