Re: Stabizátor 12V

Pavel Poucha pavel.poucha na papouch.com
Úterý Prosinec 12 06:47:07 CET 2017

Zdravím,

úplným obvodovým základem je odvodit referenční napětí A/D převodníku od
napájecího napětí odporových teploměrů (pokud to lze), nebo naopak od
referenčního napětí A/D převodníku odvodit napájení termistorů. I pokud je
referenční napětí A/D převodníku spojeno s napájením procesoru (bývá u
některých procesorů), tak stačí jeden operační zesilovač a tranzistor a je
vyřešeno. Tím se kompenzuje základní chyba napájecího napětí, bez výpočtu.

Aby se ale kompenzovaly další chyby, je nejlépe přidat jeden kanál navíc,
na něj dát přesný odpor a ten měřit také. Po každé sérii měření pak
naměřené hodnoty přepočítat. Tím Vám v celém zapojení stačí jedna jediná
přesná součástka (ten odpor), ostatní musí být jen krátkodobě stabilní.

Tady je dobrý zdroj inspirace:
http://www.analog.com/en/analog-dialogue/articles/afe-design-considerations-rtd-ratiometric.html

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
pavel.poucha na papouch.com
Tel. +420 777 232 485

Papouch s.r.o. - vývoj
Papouch store s.r.o. - obchod
Papouch production s.r.o. - výroba

Dne 11. prosince 2017 22:44 Pavel Hudecek <edizon na seznam.cz> napsal(a):

> Minimalistická verze jsou 3 odpory (z toho 2 přesné) a ta 431 (jen musíte
> u prodejce vybrat s takovými písmenky okolo, aby měla požadovanou přesnost).
>
> Ale vzhledem k tomu co chcete, bych navrhoval se vykašlat na 12 a bez
> zvyšujících prvků udělat třeba 10 (např. tou TL431).
>
> PH
>
> -----Původní zpráva----- From: Martin Záruba
> Jasně. To je nejlepší řešení. Musím se podívat do DS. TL431 jsem nikdy
> nedělal. O kolik je lepší než 7812

>>> Tzn. tohle, ve verzi 1215 a za tím nějakej přesnej LDO stablík, nebo ten