3D tiskarna - firmware

Milan B. milan na bastl.sk
Pondělí Prosinec 11 02:00:13 CET 2017

Mozem poskytnut moju verziu pre klon i3... tazko povedat, ci pomoze...
https://static.bastl.sk/rozne/Configuration.zip

Ohladne zahrievania hotendu a pod... predpokladam ze LCD mate rozchodeny
- v nom sa da tlaciaren komplentne ovladat: pohyby, ohrievanie podlozky,
ohrievanie extrudera, vysuvanie filamentu...

Nastavenie mechaniky je IMO zasadne - inak nic nedava zmysel. X, Y, Z
staci nastavit +- par milimetrov (podla pravitka alebo vypocitat, doladi
sa na testovacich vytlackoch), davkovanie filamentu sa da presne urobit
na studeno. Treba vymontovat trysku (za tepla), nechat vysunut 10cm
filamentu a zmerat, kolko sa naozaj vysunulo (v LCD menu:
Extruder->Extruder position - to je IMO asi myslene tym spustenim extruze)

Neviem ako u inych, ale u Repetier firmware sa daju vsetky mechanicke
parametre konfigurovat cez menu na LCD, takze experimentovanie a
doladovanie je jednoduche a rychle (Configuration->Feedrate a
Configuration->Extruder)

Ak podavanie filamentu pri tlaci preskakuje alebo brusi filament, tak je
bud nastavena nizka teplota (alebo prilis vysoka) alebo sa motor snazi
tlacit privela filamentu (viz nastavenie spomenute vyssie) alebo je
ucpana tryska.

Dalsia kategoria je samozrejme nastavenie slicera - mne sa u PLA
osvedcilo pouzivat skor nizsiu teplotu, hrubku vrstvy polovicu priemeru
trysky a sirku extruzie napevno nastavit na priemer trysky.

Pokial sa prva vrstva tlaci do vzduchu, tak je mozno nastavena privysoka
hrubka vrstvy. Hlavne prva vrstva by sa mala trochu vtlacat do podlozky.
Ja odstup od podlozky nastavujem cigaretovym alebo hodvabnym papierom
tak, aby trochu drhol ale netrhal sa. Samozrejme pri ocistenej tryske.

A tie pindy o programatoroch si odpustite.

-m-