Jaky sroubovak ?

Kubat Tomas tomas.kubat na comap.cz
Pondělí Prosinec 4 06:24:36 CET 2017

na cely problem mam 5ks sroubovaku, 3 x PH a 2x PZ.
PZ se na ty nejmensi sroubky moc nepouzivaj.
ale problem je s vyberem spojovaciho materialu, kde bych rad jeden typ drazky, ale zrovna se potrebne rozmery dost prolinaji a ne pokazdy
to jde udelat ze stejneho sortimentu.
dost valcim prave treba u TME, metrika + samorezky.
tomik.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Aleš Procháska
Sent: Sunday, December 03, 2017 11:18 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: Jaky sroubovak ?

Jen technická, šroubovák systému Phillips je nazván podle svého vynálezce, který nemá nic společného s firmou Philips.

Kompatibilita obou systémů je těžko řešitelná, protože oba systémy se liší vrcholovým úhlem, takže jeden do druhého obecně nepasuje, i když se nouzově dají zaměnit (ale s obtížemi, prokluzují). Systém Pozidriv byl vymyšlený hlavně pro strojní šroubování v nábytkářském průmyslu, šrouby na jeho čepeli samy drží. Nevýhodou je obtížnější výroba drážky, takže šroubky Pozidriv jsou dražší.

Osobně to řeším tak, že mám kompletní sadu od obou systémů. Ve srovnání s nutností mít například sadu metrických i palcových klíčů (každý v několika provedeních) se mi to jeví jako drobnost :-)

Aleš Procháska