Re: Monitorování RS485

jevem jevem na email.cz
Neděle Prosinec 3 10:46:27 CET 2017

Já bych ještě k tomu paralelnímu připojení podotkl - POZOR na polaritu.
Celkem nedávno jsem monitoroval povídání mezi venkovní a vnitřní
jednotkou tepelného čerpadla. Netušil jsem, co tam mám čekat. Oscilem
jsem odměřil baudovou rychlost a stanovil nastavení stopbitů a parity.
Zkusil jsem to nastavit do Herculesa a už to jelo. Jen mi přišlo divný,
že ty hodnoty co z toho lezly, tak byly podobné v rozsahu 0xF0 až 0xFF.
Koukal jsem na označení svorek, ty měly PQ oproti mému přesvědčení AB,
kde A je kladnější a B zápornější. Tak jsem dráty prohodil a už z toho
bylo něco rozmumnějšího. Nakonec se z toho vyklubal celkem přijatelný
rámec z Masteru a i ze Slave. Dokonce se dalo odvodit, a dopočítat CRC.

Jirka