DC motor za odvoz

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Prosinec 2 10:59:41 CET 2017

Zdravím,
  dovolte mi malou předvánoční inzerci.
  Mám tu takový motor z magneťáku :-). Jde o navíjecí motor (přímo na jeho
hřídeli je dosud kompletní unašeč) z datové magnetopáskové jednotky Tesla.
Ta věcička váží odhadem tak 10 kg, typový štítek je velice skoupý na údaje,
hovoří jen o napájení 24V, ale už na 12V vrtí jak fretka. Má i magneticky
ovládanou třecí brzdu (potřebuje nabudit, aby odbrzdila). Celé vymontováno
a krátce vyzkoušeno v 80. letech minulého století a od té doby se mi tu
válelo. Při úklidu nyní nalezeno a konstatováno, že pro to nemám žádné
použití a tedy nabídnuto zde. Jde o komutátorový motor s klasickými kartáči,
s elektromagnetickým separátně vyvedeným buzením, takže se s ním dá dělat
ledacos, mimo jiné by jistě fungoval i jako generátor (o tom jsem kdysi
uvažoval, dát mu přímo na hřídel vrtuli). Myslím že robustní je na to dost
:-).
  Takže kdo to sem (Praha 3) má blízko, ať se staví, bude to jeho :-).
  Fotka: https://photos.app.goo.gl/xjbhipV08cFhp8kR2
  Pro hrubou představu o velikosti, od té přední příruby po ten zadní štít
(to nejširší, za tím už je ta brzda) je cca 17 cm.
  Zdraví Pavel