nicive solary - ochrana pred malym prepetim

Standa Palas stpalas na volny.cz
Středa Srpen 30 20:23:31 CEST 2017

Tak to Vám neporadím. Je třeba trefit na toho správného člověka. Bohužel
technici od EONU mi v poslední době připadají spíš jako dobře vycvičené
opice. Nedávno jsem něco řešil ohledně elektroměru u jedné větší firmy.
Potřeboval jsem z elektroměru dostat impulsní výstup pro hlídání
1/4hodinového maxima k čemuž bylo nutné použít speciální oddělovač který
si zapojuje EON. Přijel technik od EONU který věděl akorát, že modrý
drátek má přijít na svorku 1, zelený na svorku 2 atd... Ale když zapojil
ten oddělovač, tak se mu to nerozjelo a byl úplně vedle. Musel volat
kolegovi a nakonec zjistili, že mají jinou verzi elektroměru a po
přepojení napájení se mu to rozjelo. Pak jsem z něj ještě zkusil (marně)
dostat jaký je přepočet kWh na jeden impuls. Pořád mi jenom opakoval, že
takhle se to všude zapojuje a všude to takhle funguje a že to ještě
nikdo po něm nechtěl. Nakonec jsem zjistil, že ani nemá jasno v tom jaký
je rozdíl mezi kW a kWh. Věděl kde co se musí zaplombovat, vyplnil
hromadu papírů ale kdybych ho poslal zapojit stykač, tak by snad musel
na školení přes stykače...
A za takového "technika" si EON účtuje 600,- až 1000,- za hodinu.

Standa