RS485

Martin Úlehla ok9swl na gmail.com
Neděle Srpen 20 09:29:00 CEST 2017

Ahoj Zdenku,
obecně mám zkušenost, že driver 485ky se dá poměrně snadno nakřápnout
tak, že daná jednotka odmítá ve sběrnici komunikovat.

Takto poškozený šváb může měnit poměr nástupní a sestupné hrany
(prodlouží jeden stav na úkor druhého, nebo vytvoří mezistav mezi
přechodem linky A a linky B), což na rozdíl od posunu úrovní není ani na
osciloskopu na první pohled viditelné. Teprve po chvíli hraní si s
kurzory se dá taková situace odhalit.

Případně zkontroluj vstupní versus výstupní A (i B) signál v časové
oblasti na podezřelé jednotce, nebo zda sedí délka jedničky i nuly na
výstupu švábu 485ky (RXD) libovolné přijímající jednotky v okamžiku kdy
podezřelá vysílá.

Martin