Re: Dotaz na programovatelné relé

Standa Palas stpalas na volny.cz
Pátek Srpen 11 22:06:20 CEST 2017

Dobrý den

Omlouvám se za zdržení ale byl jsem v terénu a nejsem pořád online. Ten
problém je v tom, že mám dvě jednotky které si mají pomocí signálu 0 až
10V předávat informaci o požadované teplotě. Zdrojem je PLC Siemens
které je od výrobce naprogramováno a software nelze změnit. Z PLC leze
signál 0-10V který odpovídá požadavku na výkon chlazení 0 až 100 %. Na
druhé straně je chladící jednotka Sinclair která má vstup 0 až 10V pro
řízení. Bohužel tento vstup potřebuje naprosto nestandardní úrovně
napětí pro řízení. Dle manuálu je to tak, že se pomocí napěťových úrovní
zadává teplota na jakou to má chladit. Je to asi tak, že 1,5 V odpovídá
teplotě 8°C, 1.8V odpovídá 9°C, atd až  10V  odpovídá 30°C. Ty úrovně
teď přesně nevím, je na to tabulka v manuálu kterou teď nemám u sebe.
Tyhle napětí se nesmí lišit o víc jak 0,1V. Podle vyjádření servisáka od
Sinclairu, tak pokud tam bude napětí někde mezi těmi body z tabulky,
tedy třeba 1,65V, tak to nebude chladit na 8,5°C ale přejde to do režimu
stand-by protože to nebude vědět na kolik to má chladit. Je to tak i
popsané v návodě. Rád bych znal důvod proč to mají takhle blbě ale
nejspíš žádnej ani není, prostě to nějakej programátorskej magor takhle
naprogramoval a nenašel se nikdo kdo by mu to omlátil o hlavu. Takže
potřebuji ze signálu 0 až 10V udělat signál o několika předem daných
úrovních. Z důvodu přesnosti si myslím, že to PWM není vhodné. Naštěstí
jsem to dnes konzultoval s firmou která to tam zastřešuje a dohodli jsme
se, že to zatím necháme jet na konstantní teplotu a až podle zkušeností
z provozu se rozhodnem, co tam dáme.
Mne si objednali jenom na zprovoznění a oživení a momentálně toho mám
tolik že jsem rád, že se to snad trochu posune.

Staňa