Re: Dotaz na programovatelné relé

Pátek Srpen 11 09:44:44 CEST 2017

Podle mě máte protichůdné požadavky, chcete programovatelné relé, k
tomu analogový vstup, analogový výstup, ale to už v základu a navíc
chcete, aby to moc nestálo.

Hlavně ten analogový výstup v základu není samozřejmost ani u větších
PLCček. Jako rozšiřující modul žádný problém, ale v základu bývá jen
kombinace digitální vstupy, digitální výstupy a k tomu analogový vstup
a ještě ne vždycky. Analogový výstup v základu má až nějaká vyšší
(=dražší) řada PLC.

Chcete nízkou cenu za HW, ale nechcete bastlit. Například Arduino DUE
má analogový vstup i výstup, ale nemá to krabičku, nemá to zdroj,
výstup asi nebude 0-10V, takže to bude chtít nějaký zesilovač. (Na
analogový vstup by stačil odporový dělič.)

https://www.gme.cz/vyvojovy-kit-arduino-due

Asi budete muset z některého požadavku ustoupit.

Ještě mě napadlo, výstup 0-10V s přesností 0,1V, to je 100 různých
úrovní napětí. Kdybyste sehnal cenově přijatelné PLC s více
digitálními výstupy, můžete toho dosáhnout s DA převodníkem, který si
složíte z odporů. Stačilo by už 7 výstupů (128 hodnot, krok po 0,078V)

Pavel Kadečka.