Humánní boj proti myším :-)

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Srpen 8 10:31:10 CEST 2017

Tohle mi jelo na půdě snad 10 let, než mi to žena zdecimovala. Počet myší na
půdě byl tak 2 hluché za rok asi na týden, než se otrávily. Předtím tam měly
snad diskotéku, kočka nekočka.

http://mujweb.cz/swz/mysoplas.htm

Problém je v tom, že s různými součástkami to píská různě. Ideální je
pískání, kdy tón se prudce mění od >5kHz nahoru. Některé verze dokonce jen
přerušovaně pískaly skoro stejný tón, ty tak účinné nebyly.

Teď tam mám arduino, až druhý či třetí rok, úspěšně. Dával jsem to i sem,
převedl jsem do programu logický obvod, neměl jsem potřebné součástky a
drogerii za rohem nemám. Hledejte v archivu 21-22.7.2015

Mám i výkonnější verzi na 12V s repráčkem do cca 65kHz, ta je slyšet >50m od
baráku a sousedi věčně hledali cvrčka na stromě. Tato verze umožňuje výběr
zvířat a hmyzů, ale ověřené to nemám, nejelo to nikdy dýl než pár hodin než
si toho žena všimla. Musím tam doplnit horní propust tak jak je v tom
původním zapojení, ale znáte to - nejsou lidi.

JL.