Re: Podpora 9 jehličkových tiskáren ve Window$

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Sobota Srpen 5 09:26:41 CEST 2017

Ano, stejnou oázku jsem si položil, když jsem viděl první gravírky.
Pochopil jsem to celkem rychle, když jsem tu svojí nechal gravírovat
spojitě.
V grafice se totiž často kříží a nebo dokonce běží přes sebe několik
čar. Vezměme si něco primitivního - třeba psací číslice 89 tak jak jsme
se je učili psát ve škole. V číslici 8 čára prostředkem prochází 2x, u
číslice 9 prochází celou pravou horní třetinou 2x a v ideálním případě
pravým horním rohem 3x (začnu vpravo nahoře, namaluji bříško k pravému
hornímu rohu a pokračuji nožičkou.

Pokud vezmeme v úvahu, že gravírování používá zhruba 30% energie, která
je potřebná na úplné proříznutí, pak u té číslice 9 spolehlivě propálím
tečku skrz, u číslice 8 to bude nespolehlivě.

Mohlo by se říci, že u dřeva stejně neprojdu skrz, ale to také není
přesné. pokud gravíruji v místě poprvé, místo je světlé a udělám tenkou
čáru, pokud projíždím podruhé, tak je místo tmavé, absorbuje víc energie
a dochází k jeho "hoření". Né že by vzplálo, ale udělá to mnohem širší
nepravidelnou čáru.

Proto se gravíruje z bitmapy, neb tam už došlo k vyřešení překryvu a
místem procházím jen jednou. (tady zhruba v polovině o tom píšu:
http://www.fucik.name/hw/laser/jfu_laser.php )

Mimochodem - krom universal printer existuje také universal plotter,
ovládá s hodně podobně, jen z něj na konci propadne variace na HPGL,
takže mi stačí zvládnout jednu technologii a druhá už bude prosté házení
lopatou. (třetí do party je universal post script).

P.S. Milane - ano, tyhle zrovna slouží k tomu, aby bylo na videu něco
vidět. Při natáčení jsem měl ty opravdické na nose.