Re: [MECH] Brzdění motorem

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Úterý Srpen 1 23:00:37 CEST 2017

Dne 1.8.2017 v 21:34 Petr Labaj napsal(a):
> Není to naopak? Neměl by naopak otevřít výfukový ventil brzo, aby
> vzduch nemohl ve válci expandovat a vrátit tak část naakumulované
> energie zpět?

Teda musím nad tím hrubě přemýšlet, není to můj obor a tak to beru povrchně.
Ale myslím, že je to pozdě ne? Protože vzduch expanduje při fázi výbuch
a při té se ventil neotevře, při fázi výfuk se normálně otevírá hned
dole, ale protože se otevře později, tak se provede kousek neužitečného
stlačování.
Mno v tuto denní dobu se mi to nechce hledat, nechám to na čtenáři.
Stejně je to jedno a nakonec se z toho udělá jen teplo, jen je otázka
kolik se ho udělá v které části a jak doputuje do chladiče a nebo snad
do výfuku.