Re: [MECH] Brzdění motorem

hwnews konference hwnews na cncnet.info
Úterý Srpen 1 14:12:30 CEST 2017


no to je velmi odvazne tvrzeni - vetsina naftaku zadnou skrtici klapku nema
a nepotrebuje - spaluje se vzdy s prebytkem vzduchu

nektere moderni naftaky maji tzv. regulacni klapku pripadne kombinovanou se
"zdechaci" funkci - tusim to ma treba TDi AXR - tahle klapka ale neni
ovladana plynovym pedalem! touhle klapkou si RJ pomaha pri recirkulaci
spalin, protoze je problem zajistit patricne tlakove pomery v sacim
potrubi, aby bylo mozne patricne recirkulovat - v recirkulacni ceste je
potreba vytvorit tlakovej spad

RV

Dne 1. srpna 2017 13:59 Zuffa Jan <ZuffaJ na cgc.sk> napsal(a):

> Je tam skrtiaca klapka ako u inych dieselovych motorov
> aby sa motor po vypnuti kultivovane zastavil.
> Ale porovnavat auta s roznou hmotnostou fakt nema vyznam.
> Chcelo by to feldu diesel vs feldu benzin
>
> j.
>
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel
> Troller
> Sent: Tuesday, August 01, 2017 1:39 PM
> To: HW-news
> Subject: Re: [MECH] Brzdění motorem
>
> Zdravím,
>
> > Za cias ked som si kupoval prve auto platilo prave ze na dieseli som
> > musel davat pozor ked bol na ceste sneh pretoze proste ubratie plynu
> > dokazalo dostat auto do vyvrtky co sa u benzinov nedialo. ale doba
> > pokrocila motory su konstrukcne inde len nechapem preco to brzdene
> > nefunguje aj u dieselov - klapka je tam takisto ako v benzine. u
> > hybridov sa dokonca energia rekuperuje takze je to uplne o niecom inom
> >
> Domnívám se, že v motoru Ford Duratorq 2.0 TDCi (jak je instalován ve Ford
> Galaxy 2007) klapka v sání není. Nemá tam důvod být. Je tam pravda řízené
> turbo, ale nevím, jestli je ECU schopna ho  uzavřít, tj. seřídit tak, aby
> plnilo funkci klapky. Každopádně na "kalibrovací trase", kde třeba s Feldou
> s 1.3 MPI motorem určitý kopec spolehlivě ubrzdí motor při zařazené trojce,
> tu Galaxii neubrzdí její motor ani na dvojku - jen nešťastně bučí na 3500
> RPM, což je na diesel už trošku moc, ale skoro nebrzdí :-). Pravda, Galaxy
> je samozřejmě těžší, ale motor je taky větší (2.0/1.3) a ten rozdíl je
> prostě poznat. Takže motor netrápím a radši trápím brzdy :-). Však to jsou
> taky kotouče úplně jiné než má chudinka Felda, dělané na právě takovéhle
> brzdění :-).
>
> Zdraví Pavel
>
> > j.
> >
> > -----Original Message-----
> > From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel
> > Troller
> > Sent: Tuesday, August 01, 2017 10:03 AM
> > To: HW-news
> > Subject: Re: [MECH] Brzdění motorem
> >
> > Zdravím,
> >
> > > Pěkný článek je na wikipedii:
> > >
> > > https://cs.wikipedia.org/wiki/Motorov%C3%A1_brzda
> >
> > Ale ten se bohužel týká jen dieselů a velkých motorů, kde se používají
> přídavná zařízení tam popsaná k aktivnímu zvýšení brzdného účinku.
> >
> > Jisté je, že máme jak dieselové, tak benzínové auto a to benzínové brzdí
> motorem nesrovnatelně více než to dieselové. Je to asi tím, že ten diesel
> nemá škrticí klapku a stále jím prochází stejné množství vzduchu, zatímco
> ten benzín si škrticí klapku uzavře a tedy skutečně vytváří v sacím potrubí
> podtlak (na čemž jsou založeny i jednoduché měřáčky "progress metry") a tím
> tedy pak vzniká síla potřebná během sacího cyklu k překonání podtlaku. Na
> té škrticí klapce, kterou samozřejmě část vzduchu stále prochází, dojde k
> expanzi a tedy i k ochlazení nasávaného vzduchu, což by mohlo do jisté míry
> kompenzovat zvýšení teploty motoru v důsledku mechanického tření díky
> vyšším otáčkám.
> >
> > Zdraví Pavel
> >
> > >
> > > P.K.
> > >
> > > Dne 1. srpna 2017 9:38 Zdenek <zdej na atlas.cz> napsal(a):
> > > > Zdravím.
> > > > O dovolené jsme v Alpách jeli po vysokohorské silnici, kde bylo
> doporučováno brzdit motorem, aby se nepřehřály brzdy...
> > > >
> > > > Přemýšlím, kam se v motoru (benzinovém) ztratí ta energie, která by
> jinak dokázala po pár km uvařit brzdy. Našel jsem na webu nějaká
> vysvětlení, že se energie ztrácí tím, že se do válců nasaje vzduch a ten se
> stlačuje. To se mi nějak nezdá, protože vzduch se sice stlačí, ale v
> následující části cyklu opět ve válci expanduje na původní objem.
> > > > Další vysvětlení bylo, že se v sání vzduchu zavře klapka a ve
> válcích tak během sání vzniká podtlak. Jenže stejně jako u předchozího
> vysvětlení mi vychází, že se tlak zase vrátí na původní hodnotu. Tím se
> akumulovaná energie opět uvolní. Až na nějaké ztráty.
> > > >
> > > > Je tedy možné, že by se brzdilo jen pasivními odpory v motoru a
> převodovce?
> > > >
> > > > Z.
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20170801/2a082f95/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list