<div dir="ltr">no to je velmi odvazne tvrzeni - vetsina naftaku zadnou skrtici klapku nema a nepotrebuje - spaluje se vzdy s prebytkem vzduchu<div><br></div><div>nektere moderni naftaky maji tzv. regulacni klapku pripadne kombinovanou se "zdechaci" funkci - tusim to ma treba TDi AXR - tahle klapka ale neni ovladana plynovym pedalem! touhle klapkou si RJ pomaha pri recirkulaci spalin, protoze je problem zajistit patricne tlakove pomery v sacim potrubi, aby bylo mozne patricne recirkulovat - v recirkulacni ceste je potreba vytvorit tlakovej spad</div><div><br></div><div>RV</div></div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">Dne 1. srpna 2017 13:59 Zuffa Jan <span dir="ltr"><<a href="mailto:ZuffaJ@cgc.sk" target="_blank">ZuffaJ@cgc.sk</a>></span> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Je tam skrtiaca klapka ako u inych dieselovych motorov<br>
aby sa motor po vypnuti kultivovane zastavil.<br>
Ale porovnavat auta s roznou hmotnostou fakt nema vyznam.<br>
Chcelo by to feldu diesel vs feldu benzin<br>
<span class="im HOEnZb"><br>
j.<br>
<br>
<br>
-----Original Message-----<br>
From: Hw-list [mailto:<a href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz">hw-list-bounces@list.<wbr>hw.cz</a>] On Behalf Of Pavel Troller<br>
</span><div class="HOEnZb"><div class="h5">Sent: Tuesday, August 01, 2017 1:39 PM<br>
To: HW-news<br>
Subject: Re: [MECH] Brzdění motorem<br>
<br>
Zdravím,<br>
<br>
> Za cias ked som si kupoval prve auto platilo prave ze na dieseli som<br>
> musel davat pozor ked bol na ceste sneh pretoze proste ubratie plynu<br>
> dokazalo dostat auto do vyvrtky co sa u benzinov nedialo. ale doba<br>
> pokrocila motory su konstrukcne inde len nechapem preco to brzdene<br>
> nefunguje aj u dieselov - klapka je tam takisto ako v benzine. u<br>
> hybridov sa dokonca energia rekuperuje takze je to uplne o niecom inom<br>
><br>
Domnívám se, že v motoru Ford Duratorq 2.0 TDCi (jak je instalován ve Ford Galaxy 2007) klapka v sání není. Nemá tam důvod být. Je tam pravda řízené turbo, ale nevím, jestli je ECU schopna ho  uzavřít, tj. seřídit tak, aby plnilo funkci klapky. Každopádně na "kalibrovací trase", kde třeba s Feldou s 1.3 MPI motorem určitý kopec spolehlivě ubrzdí motor při zařazené trojce, tu Galaxii neubrzdí její motor ani na dvojku - jen nešťastně bučí na 3500 RPM, což je na diesel už trošku moc, ale skoro nebrzdí :-). Pravda, Galaxy je samozřejmě těžší, ale motor je taky větší (2.0/1.3) a ten rozdíl je prostě poznat. Takže motor netrápím a radši trápím brzdy :-). Však to jsou taky kotouče úplně jiné než má chudinka Felda, dělané na právě takovéhle brzdění :-).<br>
<br>
Zdraví Pavel<br>
<br>
> j.<br>
><br>
> -----Original Message-----<br>
> From: Hw-list [mailto:<a href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz">hw-list-bounces@list.<wbr>hw.cz</a>] On Behalf Of Pavel<br>
> Troller<br>
> Sent: Tuesday, August 01, 2017 10:03 AM<br>
> To: HW-news<br>
> Subject: Re: [MECH] Brzdění motorem<br>
><br>
> Zdravím,<br>
><br>
> > Pěkný článek je na wikipedii:<br>
> ><br>
> > <a href="https://cs.wikipedia.org/wiki/Motorov%C3%A1_brzda" rel="noreferrer" target="_blank">https://cs.wikipedia.org/wiki/<wbr>Motorov%C3%A1_brzda</a><br>
><br>
> Ale ten se bohužel týká jen dieselů a velkých motorů, kde se používají přídavná zařízení tam popsaná k aktivnímu zvýšení brzdného účinku.<br>
><br>
> Jisté je, že máme jak dieselové, tak benzínové auto a to benzínové brzdí motorem nesrovnatelně více než to dieselové. Je to asi tím, že ten diesel nemá škrticí klapku a stále jím prochází stejné množství vzduchu, zatímco ten benzín si škrticí klapku uzavře a tedy skutečně vytváří v sacím potrubí podtlak (na čemž jsou založeny i jednoduché měřáčky "progress metry") a tím tedy pak vzniká síla potřebná během sacího cyklu k překonání podtlaku. Na té škrticí klapce, kterou samozřejmě část vzduchu stále prochází, dojde k expanzi a tedy i k ochlazení nasávaného vzduchu, což by mohlo do jisté míry kompenzovat zvýšení teploty motoru v důsledku mechanického tření díky vyšším otáčkám.<br>
><br>
> Zdraví Pavel<br>
><br>
> ><br>
> > P.K.<br>
> ><br>
> > Dne 1. srpna 2017 9:38 Zdenek <<a href="mailto:zdej@atlas.cz">zdej@atlas.cz</a>> napsal(a):<br>
> > > Zdravím.<br>
> > > O dovolené jsme v Alpách jeli po vysokohorské silnici, kde bylo doporučováno brzdit motorem, aby se nepřehřály brzdy...<br>
> > ><br>
> > > Přemýšlím, kam se v motoru (benzinovém) ztratí ta energie, která by jinak dokázala po pár km uvařit brzdy. Našel jsem na webu nějaká vysvětlení, že se energie ztrácí tím, že se do válců nasaje vzduch a ten se stlačuje. To se mi nějak nezdá, protože vzduch se sice stlačí, ale v následující části cyklu opět ve válci expanduje na původní objem.<br>
> > > Další vysvětlení bylo, že se v sání vzduchu zavře klapka a ve válcích tak během sání vzniká podtlak. Jenže stejně jako u předchozího vysvětlení mi vychází, že se tlak zase vrátí na původní hodnotu. Tím se akumulovaná energie opět uvolní. Až na nějaké ztráty.<br>
> > ><br>
> > > Je tedy možné, že by se brzdilo jen pasivními odpory v motoru a převodovce?<br>
> > ><br>
> > > Z.<br>
______________________________<wbr>_________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a> <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a> <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/<wbr>listinfo/hw-list</a><br>
______________________________<wbr>_________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/<wbr>listinfo/hw-list</a><br>
</div></div></blockquote></div><br></div>