nabijaci cip pre li-ion akumulator

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Duben 19 11:22:39 CEST 2017

Na tvoje otazky neznam odpovedi. Jen k tomu nafukovani - pokud je nabiju
naplno, tak se pri dlouhodobem uskladneni (v radu mesicu) nafouknou.
Uskladneni ve sklepe, teploty v rozmezi 16-23 stupnu Celsia, zadne dalsi
vlivy (teda jo, obcas tam rozsvitim, ale necekam, ze by na to byly citlive
:) Nabijim uz roky stale stejnou nabijeckou, koncove napeti nepresahuje pri
nabijeni 4.2V na clanek ani v radu setin (teda - osciloskopem jsem na to
nekoukal, presnejsim multimetrem ano, takze nevylucuju, ze tam nejsou nejake
chlupy). Baterie se pri nabijeni (obvykle nabijim 1C, mam svoje baterky rad)
samozrejme mirne zahriva, teplotu, resp. narust teploty jsem nemeril, odhad
je cca 40 stupnu Celsia.

Takze ano, cargo-effect jak kdyz vymaluje. Akorat ze narozdil od tech
krovaku mi to trochu funguje a letadlo vetsinou prileti (teda nejdriv musi i
odletet, ale to je detail - a za to, ze neprileti, si vetsinou muzu sam,
nezavisle na baterkach a kokosu na hlave), takze to neberu jako vyzkumny
projekt, ale vec k pouzivani. S tim, ze kdyz cekam delsi pauzu (typicky pres
zimni mesice), tak baterky necham vybit a pak dokrmit jen castecne. A kdyz
delsi pauzu necekam (ale udelam sij i) a zapomenu na to, tak to ty baterky
odskacou, moje blbost.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "David Obdrzalek" <David.Obdrzalek na mff.cuni.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Wednesday, April 19, 2017 7:55 AM
Subject: Re: nabijaci cip pre li-ion akumulator

On 17 Apr 2017 at 14:57, Pavel Kutina wrote:
> Takze na tom asi neco bude. Nejaka teorie k tomu samozrejme je, ale
> popravde
> receno, ted jsem linej ji hledat :)
To je prave to, co nedokazu najit. Ani jen laicky popis, ktery dava aspon
nejake
vysvetleni. Vsude se pise, ze to je spatne, ale bez dalsiho. "Kdyz jsou na
100%,
nafouknou se" na me pusobi jako pozorovani asi tak ve stylu "kdyz si dam
kokos na
usi, prileti letadlo".
Pripada mi to stejne nejasne pouzivane jako buzzword "pametovy efekt" nebo
doporuceni, ze se musi/nesmi jednou za cas baterka technologie A vybit plne
na
rozdil od technologie B (kde A,B je cokoli, i naopak).

Delaji to zmeny teploty? Treba kdyz se po uplnem nabyti teplota v mistnosti
zvysi?
Nebo si zvysuje teplotu baterka sama tim samovybijenim zahrivanim vnitrniho
odporu a
tesne pod temi 100% to v kombinaci uz je pres hranici? Jak moc? Jak rychle?
Nebo jak
jinak to je?

A je to stejne pro -ion a -pol?

D.O.