teplotny koeficient rezistorov

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Duben 17 18:00:30 CEST 2017

Nikdy jsem to neměřil ani to nikde nečetl.
Ale jestli spustíme tipovací soutěž, tak jí tipuji, že u jednoho typu
materiálu to půjde
vždy jedním směrem. Nějak si neumím představit, jak by se DC odpor mohl
u stejného
odporového materiálu stejné konstrukce odporu mohl s teplotou s teplotou
měnit
někdy nahoru a někdy dolů. Bude to podle mě dáno materiálovými
vlastnosti odporové
dráhy (kromě extrémně vysokých hodnot, kde už se uplatní i futrál a
kdovíco ještě).
Předpokládám, že je myšlena změna odporu v normálním rozsahu teplot, ne
někde
u mrznoucího dusíku nebo naopak tajícího odporu.

PL