Re: C + displej hd44780 + vlastní znaky

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Duben 4 19:04:08 CEST 2017

> Vypadá to, že prefix u8 není definován pro znakové konstanty (nebo mám příliš starý draft).

Aha tak preto som ho nevidel lebo som to pozeral prave len v tej kapitole
nie pri string literals. Asi mame ten isty draft. Ani ja nemam zvysnych
par tisic svajciarskych bubakov na oficialny standard :-) ale pochybujem
ze je v nom nieco ine. Ten draft je zverejneny pomerne zamerne prave z
toho dovodu aby bol ten standard de facto verejny ale neporusil sa
protokol de iure - od ISO si ho kupuju potom firmy ktorym zalezi na tom
aby mali vsetky potrebne papiere, no a takto su vsetci spokojni.

Dovod, preco je to takto "asymetricky" je zrejme v tom, ze UTF-8 ma
premenlivy pocet bytov na znak, to by bolo tazke dat dohromady s ostatnymi
znakovymi konstantami ktore maju fixne dany pocet bitov (teda fixne v
ramci danej implementacie prekladaca).

> O použitém překladači vím jen že existuje. Z doslechu :-)

Z manualu k tomu XC8:

All the MPLAB XC compilers conform to the ANS X3.159-1989 Standard for
programming languages (with the exception of the MPLAB XC8 compiler’s
inability to allow recursion, as mentioned in the footnote). This is
commonly called the C89 Standard. Some features from the later standard,
C99, are also supported.

O wide character tam nie je ani zmienka (okrem teda spominanych poloziek v
zozname implementation-defined, z ktorych je tiez dost zrejme ze
jednoducho implementovane nie su).

On je to aj tak uzasny prekladac vzhladom na to ze ake vselijake obmedzenia
v tych klasickych PIC musi zvladnut.

wek