Problém s externím diskem - vyřešeno

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pondělí Duben 3 10:30:53 CEST 2017

Zdravím,

> :)
> Jste drsňák. Jako všechno si kompilovat - tam by mě štvalo hlavně to, že
> bych musel řešit bezpečnost ve vlastní režii. Tedy hlídat zranitelnosti
> a patchovat nebo upgradovat - pořád kompilovat.

No vidíte - a to je právě to, co mne činí klidným. Věci, o kterých vím, že
jsou stěžejní pro bezpečnost, si opravdu prohlížím ve zdrojácích, kompiluji
si je sám (jako vše ostatní :-) ) a nutno říci, že v současné době to už
pomalu ani jinak nejde. Například naprosto odmítám nahradit 38kB binár
/sbin/init čímsi, co má několik set kB a jmenuje se to systemd. Tudy pro mne
prostě nejede vlak. init je opravdu počítačový "bůh" - stvoří vše ostatní
a je na něm, zda ten svět přežije nebo ne. Znám dobře kernelovou hlásku
"Oops... Aieee, trying to kill init" :-). Je naprosto smrtelná. A já prostě
nevěřím tomu, že ten systemd se vším tím blátem okolo bude stejně stabilní
jako starý dobrý sysvinit, který jsem si ve zdrojáku přečetl za cca 10 minut
a od prvního do posledního řádku pochopil a řekl si - ano, toto by snad
opravdu mohlo fungovat :-). Naprosto stejně jsem kdysi odmítl PAM - a bylo
to v době, kdy byl děravý jak řešeto a exploity na něj se objevovaly 3 do
týdne. Přesto byl ve všech distribucích. U mne není dodnes, ikdyž už je možná
trošku vychytanější, a nebude - proč ? Starý dobrý BSD Shadow Password Suite
věci jistí a vše je OK. A nejvíc mne baví, když mi někdo přes aplikaci
vyhackuje web server, podaří se mu tam stáhnout nějaký hackovací rootkit a
já pak čtu v logu cosi jako "/usr/sbin/httpd: shared library libpam.so not
found" - a to je dvojí nesmysl, protože u mne httpd bydlí v
/opt64/apache/sbin, takže ani pokus maskovat se za systémový proces tomu
nevyšel :-) a hacker v systému je okamžitě identifikován :-).

Zdraví Pavel