VKV jednotka s ECC85

hwnews konference hwnews na cncnet.info
Pondělí Září 26 09:29:05 CEST 2016

Dne 25. září 2016 21:33 Glajc Pavel <pavel.glajc na del.cz> napsal(a):

> Cestou konvertoru nechoďte. Máte vybavení, zkušenosti, přelaďte to.
>
> no vybaveni snad - musim vyhrabat nekde citac, ale zkusenosti urcite ne ;-)

> Bude to asi chtět dostat vstup do pásma, pak tam budou stanice silnější.
> Máte po ruce nějaké jiné VKV radio? Kvůli indikaci, kde je oscilátor.

jak to myslite kvuli indikaci?

> Ještě mě napadla jedna pomůcka, která se mi taky osvědčila.
>
> Plastová tyčka a na konci zalepené feritové jadérko a na druhým mosazné či
> hliníkové. Stačí D tak okolo 3mm, délka nerozhoduje.
>
> Přiblížíte k laděné cívce a vždy se to musí zhoršit, pokud se zlepší, je
> třeba doladit, kterým směrem napoví konec tyčky.
>
> Ferit zvýší indukčnost, sníží frekvenci laděnýho obvodu, hliník či mosaz
> naopak.
>
> Nejhorší bude, pokud bude třeba zmenšit indukčnost, odmotat ten závit či
> dva.

no to je trochu prave problem...je to vsechno skoro 60 let stary a treba
zrovna ty trubicky co v nich litaj ty ladici jaderka a jsou na nich ty
civky to vsechno vypada, ze jakmile za to clovek trochu vezme ze se to
rozpadne, odmotavat se bude muset skoro jiste - jak jsem psal tak oproti
novejsim jednotkam tam nejsou paralelne k tem serizovacim kondum zadne
pevne, ktere by sly vystrihnout a tim to dostat vejs

zkusim sehnat jeste jednu tu VKV jednotku a tu preladim - respektive pokud
bude v original stavu a chodiva tak ji necham a budu experimentovat s tou
co mam, protoze by me asi trefilo po 14 dnech laborovani kdy uz to konecne
chodi a zsnovu ji rozvrtat

RV